Sprint naar content

Finalist FSSF - Jimmy Greijmans

Startup Occasionkeuring Nederland – Jimmy Greijmans

Jimmy Greijmans (24) is nét afgestudeerd op de opleiding Fontys International Marketing en Management en werkt daarnaast als autoverkoper. Naast het werken bij het autobedrijf, verkocht Jimmy vaak ook in zijn vrije tijd particulier auto’s. Doordat hij opmerkte dat het tweede minder snel en makkelijk ging door een gebrek aan vertrouwen en zekerheid bij de klanten, zag hij een gat in de markt. Dit werd snel opgevuld door het oprichten van Occasionkeuring Nederland. Een onderneming die consumenten door middel van een digitaal platform beschermt bij het kopen van een auto. Consumenten kunnen hiermee gemakkelijk, snel én betrouwbaar in contact gebracht worden met professionele onafhankelijke autobedrijven. Alles waar je naar op zoek bent als je met een goed gevoel binnenkort een auto voor je deur wilt!

Sfeerafbeelding Fontys

Terwijl Jimmy zijn doelgroep helpt om de juiste afslag te nemen tijdens het aankoopproces, heeft hij door middel van de studentondernemersregeling en de begeleiding die hij daarbij kreeg, de goede keuzes weten te maken voor zijn eigen onderneming. Dit neemt hij ook na het afstuderen mee als hij zich volledig gaat focussen op zijn bedrijf. Hij gaat aan de slag met het zorgen voor meer lokale bekendheid van Occasionkeuring Nederland en nog meer keuringen. Uiteindelijk is zijn streven om dit uit te rollen naar samenwerkingen met partners die platformen beheren waar hij zijn klanten op kan bereiken. De onderneming gaat dus nog een boost tegemoet!

En over een boost gesproken: dit is hoe Jimmy de finaleplek op het Fontys Student Startup Festival  ervaart en waar hij super blij mee is. Enthousiast om zijn pitch te geven en overtuigd dat het, naast het feit dat hij een groter publiek zal bereiken, ook een leerzame avond zal worden!