Fontys Dance Academy presenteert Inclusive Dance Dialogues!

This press release in English? Fontys.edu/danceacademy

Inclusivedance.eu is een online platform over de overdraagbare vaardigheden van een danser in verschillende maatschappelijke domeinen binnen en buiten de kunst. Het platform brengt studenten, docenten en professionals samen en biedt hen nieuwe inzichten in dans en sociale vaardigheden, onderwijs, ruimtelijk inzicht en lichaamsbewustzijn. In een serie van drie Engelstalige events, de Inclusive Dance Dialogues, nodigt Fontys Dance Academy experts uit het werkveld uit om hun visie op het toekomstperspectief van een danser binnen andere werkvelden te delen. Op donderdag 9 maart vindt de eerste lezing plaats met dramaturg Guy Cools, welke ook via een livestream te volgen zal zijn.

Donderdag 9 maart: Guy Cools

Geïnspireerd door zijn nieuwe boek Imaginative Bodies, Dialogues in Performance Practices, zal Guy Cools uitweiden over het belang van de dialoog binnen het creatieve proces: de interdisciplinaire dialoog tussen verschillende artistieke medewerkers, tussen choreograaf en dramaturg en die tussen het werk van de kunstenaar en de wereld. Met praktijkvoorbeelden van onder anderen Sidi Larbi Cherkaoui en Sara Wookey illustreert hij hoe nieuwe kansen te creëren voor de kunstenaar om in verschillende contexten te werken.

Fontys Hogeschool voor de Kunsten, Zwijsenplein 1 Tilburg
17.00 uur deur open, soep en brood geserveerd in het Cenakel
17.45 uur start Dialogue Guy Cools - Academietheater C 1.05

Gratis toegang, aanmelden via fontys.nl/fhkagenda Digitaal bijwonen via de livestream link Guy Cools

Sfeerafbeelding Fontys

Donderdag 16 Maart: Andrew Greenwood
Andrew Greenwood is een danser, choreograaf en artistiek directeur. Zijn Inclusive Dance Dialogue gaat over hoe dansersn een duurzame carrière opbouwen en het meeste kunnen halen uit hun kennis als danser. Puttend uit zijn ervaring als professioneel danser, balletmeester en oprichter van diverse organisaties, met een focus op gezondheid, beweging en kunst.

“Artistiek zelfbewustzijn; ik geloof dat we de hedendaagse dans studenten moeten aanmoedigen om het belang van zelfbewustzijn te begrijpen. En deze individuen de mogelijkheid te geven om zich succesvol aan te passen aan de 21e eeuw levensstijl.”

Fontys Hogeschool voor de Kunsten, Zwijsenplein 1 Tilburg
17.00 uur deur open, soep en brood geserveerd in het Cenakel
17.45 uur start Dialogue Andrew Greenwood - Academietheater C 1.05

Gratis toegang, aanmelden via fontys.nl/fhkagenda
Digitaal bijwonen via de livestream link Andrew Greenwood

Meer informatie
Wilt u meer weten over de transferable skills van een danser? Inclusivedance.eu is een online platform waar studenten, docenten en professionals transferable skills van de danser verkennen, delen en verbinden. Wordt ook lid van het platform en laat je inspireren!

Nog vragen?
Vragen over Inclusive Dance Dialogues? Of wilt u vooraf al vragen aan Guy of Andrew sturen?
Laat het ons weten! Stuur uw vragen naar FHKdanceacademy@fontys.nl