Fractales wint Fontys Willem Twee Chamber Music Contest

Sfeerafbeelding Fontys
Ensemble Fractales won op zondag 28 mei 2017 de zesde editie van de Fontys Willem Twee Chamber Music Contest. Het Ensemble ging er zowel met de juryprijs als de publieksprijs vandoor.

Fontys Willem Twee Chamber Music Contest

Jaarlijks meten de beste Conservatorium-ensembles zich met elkaar tijdens de Fontys Willem Twee Chamber Music Contest. Het winnende ensemble mag als beloning een betaalde concertavond verzorgen in Willem Twee concertzaal (voorheen: De Toonzaal). Bovendien wordt het publiek gevraagd om een favoriet ensemble te kiezen. Dit ensemble mag een optreden verzorgen in Muziekgebouw Frits Philips te Eindhoven. Het is de zesde keer dat Willem Twee Concertzaal en Fontys Hogeschool voor de Kunsten (FHK) de Fontys Willem Twee Chamber Music Contest houden voor jonge kamermuziekensembles.

Fractales

Deze zesde editie van de Fontys Willem Twee Chamber Music Contest won ensemble Fractales zowel de juryprijs als de publieksprijs met hun prachtige moderne programma. Fractales bestaat naast FHK-student Master of Music Renata Kambarova (dwarsfluit) uit Gian Ponte (piano), Diego Coutinho (cello), Marion Borgel (viool) en Benjamin Maneyrol (klarinet).