Generatieve sessies tijdens het mountainbiken

Werkplek en onderzoek

‘WOOD15 is een overdekt fietspark, gelegen in de sportgemeente Sittard-Geleen. In de verlaten 6000m2 grote fabriekshal van de Phillips, waar ooit beeldbuizen werden gemaakt, bedachten en ontwikkelden Marc en Jaap het eerste indoor mountainbikepark van Europa, welke in november 2014 geopend werd. De naam kwam van het gebruikte materiaal, namelijk FSC-gekeurd hout, om de verschillende banen en obstakels in het park te bouwen, en het verwachte openingsjaar: namelijk 2015.
De ontwikkeling en uitvoering van dit park werd volledig gevoed vanuit een passie en liefde voor de fietssport. Deze passie, naast duurzaamheid en sociale cohesie, vormen de basis voor het bedrijf en haar cultuur. Gedurende de jaren ontwikkelde WOOD15 zich verder in het multidisciplinair sport- en recreatiepark, met een grote focus op de fietssport, dat het nu is.

In 2021 zal het bedrijf, vanwege het aflopen van het huurcontract, een herstart ondergaan. Met dit onderzoek worden ontwerpprincipes geschetst die de basis zullen vormen voor het nieuwe bedrijf. Er zal aan de hand van generatieve sessies en vragenlijsten onderzocht worden welke waardes en wensen van de gasten van belang zijn bij het ontwikkelen van het optimale fietspark.’

In één van de vorige nieuwsberichten werd al een model over generatieve sessies uitgelicht. Martijn Janssens, stagiair bij Jump XL, doet ook onderzoek via generatieve sessies.

Generatieve sessies zijn een waardevolle manier van onderzoek doen voor studenten uit de praktijkonderzoek groep Waardecreatie. Fabrice gaat onderzoek doen naar de waardes en wensen van gasten van WOOD15. Hij gaat hier samen met de gasten naar op zoek door generatieve sessies in te zetten.

Iedere drie weken stelt een andere student zich voor en vertelt kort over zijn of haar werkplek en onderzoek. Tot over drie weken!

Judith Brouwers en Ted Toussaint