Sprint naar content

Genomineerden Jacques de Leeuw Prijs 2017

Sfeerafbeelding Fontys
Op donderdag 13 april 2017 presenteren de tien genomineerden van de Jacques de Leeuw Prijs 2017 zich binnen Fontys Hogeschool voor de Kunsten (FHK).

Jaarlijks ontvangen de twee meest getalenteerde vierdejaarsstudenten van FHK deze prijs:
- één student van een uitvoerende opleiding
- één student van een docentenopleiding

De genomineerden voor de Jacques de Leeuw Prijs 2017:
Genomineerden categorie Docerend:

1. Esther Brouwer de Koning (Academie voor Muziekeducatie)
2. Esther de Bruijn (Academie voor Theater)
3. Juul van Stokkom (Academie voor Beeldende Vorming)
4. Charlotte Thyssen (Academie voor Danseducatie)

Genomineerden categorie Uitvoerend:

1. Laura Beekman (Rockacademie)
2. Josse De Broeck, Hendrik Van Maele, Felix Zech en Petra Steindl (Academy of Circus and Performance Art (ACaPA)
3. Josephina Hoogstad (Academie voor Muziek- en Musicaltheater)
4. Sanne Rambags (Academy of Music and Performing Arts,
voorheen Conservatorium)
5. Liza Wallerbosch (Dance Academy)
6. Rosie Zopfi (Academy of Art, Communication and Design (ArtCoDe)

Naar de genomineerden

De Jacques de Leeuw Prijs

De prijs wordt ter beschikking gesteld door de Stichting Jacques de Leeuw. De genomineerden worden beoordeeld door een deskundige jury onder leiding van voorzitter Jan Tromp. De prijswinnaars worden op woensdagavond 28 juni 2017 in de Schouwburgzaal van Theaters Tilburg bekendgemaakt. Aanmelden kan via fontys.nl/fhkagenda.

Aan de prijs is een geldbedrag van 10.000 euro gekoppeld. Een stimulans en een steun in de rug voor verdere studie of als investering in de beginnende carrière. Er is geen vergelijkbare prijs voor studenten aan kunstvakopleidingen in Nederland. Voor deze prijs komen studenten in aanmerking met unieke kwaliteiten en ambitie die hun talent ook na hun studietijd verder willen ontwikkelen. Eerdere prijswinnaars waren onder anderen: Ilse Oostvogels, Fynn Neb, Tom Sanderman en Celinde Schoenmaker.

Meer informatie

Kijk op fontys.nl/jacquesdeleeuwprijs voor meer informatie over de prijs en de genomineerden