Henk Westbroek docent bij Fontys Rockacademie

Sfeerafbeelding Fontys
TILBURG - 23 januari 2017
De bekende zanger-componist, radio DJ en TV presentator Henk Westbroek start op 10 februari 2017 als docent Muziekgeschiedenis bij Fontys Rockacademie in Tilburg. Hij gaat de eerstejaarsstudenten onderwijzen over de ontstaansgeschiedenis van de Nederlandse en mondiale popmuziek.

Henk Westbroek (1952), zelf universitair opgeleid, kan uit ervaring spreken als het gaat om de ontwikkelingen in de Nederlandse popsector. Hij heeft als artiest duizenden concerten gedaan, was jarenlang radiopresentator en heeft vanwege zijn werkzaamheden voor onder meer BvPop en het bestuur van rechtenorganisatie Buma een uitgebreid netwerk van professionals in de popsector. Henk zal gaan werken vanuit het boek van Dr. Gert Keunen “Een eeuw popmuziek”.

Het was dochter Chrissie Westbroek die bij een toevallige ontmoeting met Rockacademie vertelde dat haar vader de ideale “verhalenverteller” is. Vroeger leerde hij zijn dochter geschiedenis door het in spannende voorleesverhalen te verpakken.

Naast de lessen Muziekgeschiedenis gaat Westbroek de propedeusestudenten begeleiden bij het onderzoek “Roots en Visie”, waarbij de student de eigen muzikale interesse leert verbinden aan muziekstromingen en de geschiedenis van de muziek.

Fontys Rockacademie verheugt zich op zijn komst. Studieleider Hans van den Hurk: “Rockacademie werkt met professionals die met twee benen in het werkveld staan, met Henk Westbroek denk ik dat we een icoon van de Nederlandse popsector alsook iemand met een zeer uitgebreid netwerk en ongelooflijk veel ervaring hebben binnengehaald”.

Foto: William Rutten Photography