Kennismaken met Casper van der Veen: eigenaar Giesen Architectuur & Partners

Op 13 februari 2020 vindt het Fontys Startup Festival plaats. Casper van der Veen, student Fontys Master of Architecture, is één van de zes finalisten van de PitchBattle.
Casper vertelt over zijn onderneming Bouwenmetstrobalen.nl: "Een bedrijf starten al tijdens je studie? Je kunt al veel eerder beginnen met het opzetten van je bedrijf, waarbij je studie en leeromgeving helpt je het mede te ontwikkelen. In 2019 ben ik samen met mijn toenmalige collega partner geworden in een nieuwe VOF die verder bouwt op de jarenlange ervaring van Giesen Architectuur BV. Samen met de senior architect werken we met z’n drieën aan prachtige veelal ecologische projecten. Een mensenleven is eindig, maar een bedrijf kan gewoon verder gaan. We hebben samen een mogelijkheid gecreëerd waarbij ervaring aanwezig is en het bedrijf verder blijft ontwikkelen en vernieuwen.

Sfeerafbeelding Fontys

Ondernemen
Ondernemen hoeft niet vies te zijn en heeft mijn inziens niets met een politieke voorkeur te maken. Ik zie het liever als het uitvoeren van je eigen droom. Onafhankelijk blijven en voor je eigen werk kunnen zorgen, dat is toch geweldig? In een veranderende tijd, waar vaste contracten langzaam uitsterven en waar je sowieso na je 40e niets meer waard bent omdat je te eigenwijs wordt, wil ik zelf mijn koers uitzetten.

Mijn master Architectuur, een deeltijdstudie van Fontys Hogeschool voor de Kunsten, zorgt voor het ontwikkelen van mijn vaardigheden en kijkt kritisch naar de maatschappelijke ontwikkelingen. Echter blijft het werkelijke ondernemen, het mogelijk maken van je idee, vaak wat onderbelicht terwijl het wél één van de competenties is waarop je beoordeeld wordt.
Het is leuk om je droom neer te zetten, iets te maken wat er nog niet is; dat triggert om het tóch neer te zetten. En deze mogelijkheid heb je door voor jezelf te werken, bij een baas heb je niet veel vrijheid om je eigen ideeën uit te werken. Je hebt nu de ruimte om iets eigens te maken, een eigen plan te hebben, eigen ideeën.

Op de vraag wat Casper verwacht van zijn deelname tijdens het Fontys Student Startup Festival? 'Ik hoop door mijn deelname mensen te ontmoeten die met mij mee willen denken, tips kunnen geven en regelmatig met mij willen sparren. Graag zou ik meer willen leren over het ondernemerschap, hierin zou een coach heel welkom zijn. Om met enige regelmaat advies te kunnen geven en kritisch naar mijn bedrijf te kijken. Maar ook mij mogelijk advies te geven in het positioneren van mijn bedrijf, in hoe ik mijn verhaal het beste naar buiten kan brengen.'

Wij kijken uit naar Casper zijn pitch en wensen hem heel veel succes!
Kom je Casper aanmoedigen? Bestel dan nog snel je ticket via Eventbrite.

Auteur: Marielle Hulshoff / Irene Vriezen