Kennismaken met Josanne; oprichter van Villa Bimbi Oppascentrale +

Josanne heeft vanuit een behoefte en probleem uit de markt Villa Bimbi Oppascentrale+ opgericht. Met haar veelbelovende onderneming en haar ondernemende houding heeft ze een finaleplek in de pitchbattle bemachtigd tijdens het Fontys Student Startup Festival.

Sfeerafbeelding Fontys

Met haar bedrijf biedt Josanne een uitgebreide oppasdienst aan. Het biedt ouders van kinderen verlichting en ontspanning doordat het team van Josanne bestaat uit gescreend en getraind personeel. Zij zijn o.a. getraind in Kinder-EHBO en Pedagogiek (opvoedkunde). Ouders kunnen dan ook met een gerust hart de deur uit en de kinderen zullen het oppassen ervaren als een feestje.

Het concept is ontstaan vanuit eigen ervaringen binnen het oppassen en achtergrondkennis vanuit een pedagogische invalshoek. Ze heeft hierbij veel geleerd over opvoedingsaspecten, -vaardigheden en hulpvragen van ouders. Denk hierbij aan een oppas die last-minute afbelt, een nieuwe gedegen oppas zoeken maar alleen het buurmeisje kunnen vinden of het KDV/VSO/BSO te prijzig vinden. Zij biedt meer dan enkel oppassen; ze wil in de toekomst ook opvoedingsondersteuning bieden aan ouders die hulpvragen hebben. Villa Bimbi Oppascentrale+ moet dan ook een totaalconcept bieden als ouders op zoek zijn naar een oppas of hulp bij opvoeding kunnen gebruiken. Daarbij is de hulpverlening preventief, omdat men vroegtijdig aanwezig kan zijn binnen de gezinnen, in plaats van het oplossen van grotere problematieken.
Josanne haar oppascentrale is actief in en rondom ’s-Hertogenbosch maar de toekomstplannen liggen al klaar om binnen 3 jaar uit te breiden naar andere regio’s.

De opleiding pedagogiek die Josanne volgt is geen verrassende keuze. Ze leert vakinhoudelijk erg veel wat ze kan toepassen in de praktijk. Met de combinatie van het volgen van een minor ondernemerschap en de mogelijkheid om gebruik te maken van de Studentondernemersregeling leert ze ook veel over ondernemerschap. Momenteel mag Josanne dan ook afstuderen binnen haar eigen bedrijf. Toch zit het ondernemerschap ook haar familie. Zowel haar ouders en broer zijn zelfstandig ondernemer en ook via hen leert ze veel over ondernemerschap en komt ze aan relevante contacten. Haar directe omgeving heeft haar geïnspireerd ook om zelf ook een bedrijf te starten. ‘Het continue schakelen tussen het uitproberen van wat lukt en niet lukt. Je kunt helemaal je eigen draai geven aan het proces in je bedrijf en daaruit successen behalen’, dat is wat Josanne enorm aanspreekt!

Josanne staat op 13 februari in de pitchfinale tijdens het Fontys Student Startup Festival. Hoe ze dat ervaart? ‘Ik vind het heel erg spannend om in de finale te staan. Maar ik zie het als een nieuwe ervaring en mooie kans om nieuwe contacten op te doen. Het behalen van de nominatie heeft mij al veel gebracht; voor mij als persoon als de publiciteit voor mijn bedrijf. Ik hoop tijdens het event mensen te ontmoeten die op professioneel gebied met mij willen sparren en met mij naar de juridische aspecten van het bedrijf kunnen kijken.

Wij wensen Josanne in ieder geval heel veel succes en kijken uit naar haar pitch!
Kom jij haar aanmoedigen op 13 februari? Bestel dan nog snel je ticket via: Eventbrite

Auteur: Irene Vriezen