Masterstudent Roel Derkx bedenkt plan tegen leegstand in centrum Heerlen

Van mining naar wining in Heerlen: student Roel Derkx van Fontys master Architecture bedenkt gedurfd plan tegen leegstand in stadscentrum

Creatieve oplossingen voor de leegstand van kantoren in Nederland? Het eindwerkstuk van Roel Derkx (32), student aan Fontys Master Architecture is gedurfd, rigoureus en functioneel. De gemeente Heerlen hoeft het alleen maar uit te (laten) voeren...

In het centrum van Heerlen staat een gebouwencomplex, ooit het St Josephziekenhuis, al tientallen jaren (deels) leeg. Ook een kantoorgebouw ernaast staat te verkommeren. Het ziet er niet naar uit dat de stad, met zijn krimpende bevolking en relatief hoge werkloosheid, ooit nog een nieuwe kantoor- of woonkolos nodig heeft op de drie hectaren die de gebouwen nu beslaan.

Lees het hele artikel op bron.fontys.nl