Nacht van de Kunsten 2016

Nacht van de Kunsten: Feestelijke avond in kerstsfeer op vrijdag 23 december 2016

Foto: Fremdkörper Gisela, Fotograaf: Het Rijk Alleen Foto: Fremdkörper Gisela, Fotograaf: Het Rijk Alleen

Fontys Hogeschool voor de Kunsten (FHK) opent de vrijdag voor Kerst voor de vijfde keer haar deuren voor de Nacht van de Kunsten, die dit jaar plaatsvindt bij zowel FHK als de Concertzaal van Theaters Tilburg. Een feestelijk aftrap van de feestdagen met keuze uit met meer dan 60 mooie performances van de talentvolle FHK-studenten!

Sfeervolle, prikkelende avond uit
Tijdens de Nacht van de Kunsten kun je de hele avond genieten van optredens van studenten Conservatorium, klassiek en ensembles lichte muziek, Dance Academy, Muziektheater(Klassiek) en Rockacademie. Ook studenten van de Academy of Art, Communication and Design (ArtCoDe) en Academy of Circus and Performance Art (ACaPA) verzorgen visuele traktaties.

Een greep uit het programma
De avond staat bol van de interdisciplinaire voorstellingen, waaronder ‘Kintsugi - Gold Repair’. Deze experimentele voorstelling combineert circus met muziek zonder enige vorm van hiërarchie: muziek krijgt dezelfde status als beweging. ‘The Others Are Hell Also en Three, two, one zijn andere veelbelovende interdisciplinaire voorstellingen. Ook het inmiddels befaamde ‘Fremdkörper’ is op de avond op het Zwijsenplein aanwezig met haar korte theatrale, brutale, edgy en pop-arty underground interdisciplinaire performances. Te zien zijn de onderdelen ‘Gisela’ (foto), ‘Loop’ en ‘Tony Squad’. Tussen de performances door is Fremdkörper er te beleven via grote beamerprojecties. ‘It’s all about the third nipple’ is een absurde, krachtige danstheatervoorstelling. Een absolute aanrader zijn ook ‘Music for Sax and Percussion’ en de interactieve visuals van ‘Don’t Click’. Naast de sfeervolle entourage in het pand leveren ‘Fontys Jazz Choiren ‘Fontys Kamerkoor’ een mooie bijdrage aan het kerstgevoel. Dit wordt versterkt door masterstudenten Muziektheater in hun ‘Classicurls’. Deze drie vrolijke krullenbollen zingen klassiek repertoire en steken dit letterlijk én figuurlijk in een nieuw, hip jasje.

Slotact: Massi, finalist Grote Prijs van Nederland
Massi (Sam Raaijmakers) maakt hiphop met een skaters-attitude, livesound en gevoel voor pakkende popsongs. Onstage wordt hij vergezeld door zijn live band. De band staat op zondag 18 december 2016 in de finale van De Grote Prijs van Nederland, categorie Hip-hop waar ze samen met twee andere bands van Fontys Rockacademie en drie overige bands strijden om de Grote Prijs. Een Grote slotact dus! Deze wordt gevolgd door afterparty met de funky, dansbare ‘Klep Your Hands’, waar je energie van krijgt en vrolijk van wordt.

Nacht van de Kunsten l Vrijdag 23 december 2016
Fontys Hogeschool voor de Kunsten
Ingang: Concertzaal Theaters Tilburg, Schouwburgring
Kaartverkoop via