Nieuwe studieleider voor Master of Music

Marcel Andriessen Marcel Andriessen

Studieleider Marlon Titre van de Master of Music verlaat per 1 maart 2018 Fontys Hogeschool voor de Kunsten. We zijn Marlon erkentelijk voor zijn geleverde werk en wensen hem veel succes in zijn verdere loopbaan toe.

Zijn functie wordt opgevolgd door Marcel Andriessen. Marcel is reeds 10 jaar als docent slagwerk verbonden aan de muziekopleidingen van FHK. Naast zijn lessen is hij reeds actief in diverse onderdelen van de Master of Music.

Sinds 1993 richt Marcel zich op hedendaagse muziek en (muziek)theater. Als freelance percussionist was hij onderdeel van een brede waaier van ensembles en theatergroepen en dit over de hele wereld. Binnen projecten zoals Dogtroep en Jan Fabre / Troubleyn, is Marcel ook uitgedaagd om als acteur op te treden. Tussen 1998 en 2012 was Marcel vast lid van Slagwerk Den Haag. Deze gekende percussiegroep richt zich op samenwerking tussen musici en componisten. Projecten omvatten vaak het uitvinden van geheel nieuwe instrumenten en speeltechnieken, zodat simpelweg "percussie spelen" in plaats daarvan "het creĆ«ren van geluid" wordt met elk geschikt middel. Naast zijn werk voor Fontys treedt Marcel op met verschillende ensembles, waaronder Champ d'Action (in BelgiĆ«), Slagwerk Den Haag en de Eef van Breen Group (in Nederland).