Foto van persoon

Docentonderzoeker

M.C.M (Rens) van der Vorst

Rens van der Vorst is technofilosoof. Hij werkt als docent en onderzoeker bij Fontys Hogeschool ICT en Engineering. Hij coacht ICT studenten op het gebied van de impact van technologie. Daarnaast is hij auteur en veelgevraagd spreker.

Hij is initiatiefnemer van de Technology Impact Cycle Tool. Een populaire online tool die ontworpen is om mensen te laten nadenken en betere beslissingen te laten nemen over (de implementatie van) technologie. Hij heeft een achtergrond in Economie, Management en Recht (Breda) en Bestuurswetenschappen (Tilburg) en werkte voorheen bij PinkRoccade. Bij Fontys was hij van 2002 – 2022 MT-lid bij de dienst IT, een aantal keer interim directeur en vanaf 2017 hoofd IT innovatie. Rens runt de populaire website technofilosofie.com en schrijft wekelijks een column over onderwijs, technologie en ethiek op Bron. Hij is recentelijk lid geworden van het nieuwe lectoraat Moral Design Strategy.

In de media

Conferenties

• Keynote ACT NOW Summit Breda, jun 2022.
  • Spreker Bijeenkomst regionale werkplaatsen zorgtechnologie, mei 2022
  • Keynote Elis Innovation Summit, High Tech Campus, 20 april 2022.
  • Keynote Thomas More College, Pabo-vernieuwingsconferentie, 13 april 2022.
  • Keynote Belastingdienst Innovatie Conferentie, 23 maart 2022.
  • Keynote Technofilosofie CINX, 16 februari 2022.
  • Keynote Technofilosofie De Volksbank, 15 februari 2022.
  • Dagvoorzitter en presentator lancering Mbo Innovatie Expertise Center Data, 4 februari 2022.
  • Spreker Technology Impact Cycle Tool, OEB Berlijn, december 2021.
  • Keynote Iddink Technologie Conferentie, november 2021.

Foto van persoon

M.C.M. (Rens) van der Vorst