Rockacademie viert feest tijdens Alumnifest in het Klasse Theater

Op donderdag 21 september 2017 viert Fontys Rockacademie feest in het Tilburgse Klasse Theater. Als afscheidscadeau voor de afstuderende studenten wordt een goed gevuld muzikaal programma georganiseerd. Dit programma is voor iedereen gratis toegankelijk. Vanaf 22:00 uur treden Rockacademie(alumni)acts als BMB, Joe Buck en Brugklasbeatz op in de grote zaal. In de foyer wordt akoestische muziek ten gehore gebracht door LUCA MADU, Scarlet Oak en EMMERELL.
BMB door Piet Kuijten BMB door Piet Kuijten
BMB Persfoto BMB Persfoto
Edward Rijkers door Piet Kuijten Edward Rijkers door Piet Kuijten

BMB
Tekstueel de grens opzoeken tussen zelfrelativering en humor onder begeleiding van dikke beats: BMB, Nederlandstalige hiphop met hart en hersens. Sinds 2013 mag hij zich stadsdichter van Maastricht noemen en daarnaast treedt hij graag en regelmatig op in het hele land: “Staan op een podium voelt voor mij als thuiskomen.” In 2017 bracht BMBTappen’ en ‘Niet Dansen’ uit die door populaire hiphopfora niet onopgemerkt bleven. BMB: zijn G is zo zacht dat die bas wel moet klappen!

JOE BUCK Country-pop songs met Nashville invloeden die je niet van Nederlandse bodem verwacht, dat is wat de 21-jarige Joe Buck kenmerkt. In 2016 was de Zeeuwse singer-songwriter één van de elf winnaars van Giels Talentenjacht (Giel Beelen).

BMB door Piet Kuijten BMB door Piet Kuijten

Joe’s country-pop valt ook in de smaak bij het publiek van dergelijke Amerikaanse sterren. Dit bewijst hij in 2017 als openingsact voor Hunter Hayes en de Grammy award-winning Maren Morris. Een paar maanden daarna tekende hij een publishingdeal bij Firefly/Universal Music Publishing, het label van Ilse deLange. Al deze prestaties op zijn naam, zo vroeg in zijn carrière, wijzen uit naar een veelbelovende toekomst voor Joe Buck.

BRUGKLASBEATZ
Als echte 90's kids kijken de bandleden van Brugklasbeatz terug naar alle muzikale hoogtepunten die weerklonken uit hun plastic mp3-spelers in hun periode als brugklassers. Denk dan niet alleen aan de tijdloze klassiekers als 'Everybody' van de Backstreet Boys, maar ook aan dampende hitjes als 'It Wasnt Me' van Shaggy en 'Leipe Mocro Flavour' van Ali B en Yes-R. Verwacht veel denim, medleys die je mee terug nemen naar het foutste tijdperk van de afgelopen eeuw, een stortvloed aan aha-erlebnissen en emotionele boybandflashbacks naar je tienerjaren.

22.00 uurLuca Madu (semi)akoestisc - 25 min
22.30 uurBMB 25 min
23.00 uurScarlet Oak (semi)akoestisch - 25 min
23.30 uurJoe Buck 45 min
00.15 uurMerel & Carlota (semi)akoestisch 25 min
00.45 uurBrugklasbeatz 60 min

Diploma-uitreiking
Voorafgaand aan Alumnifest worden propedeuses en diploma’s uitgereikt. 45 studenten van Fontys Rockacademie ontvangen hun diploma Bachelor of Music. Dit gedeelte is besloten.