Samenwerking Rockacademie en House of DJ’s Breda

Sfeerafbeelding Fontys

Rockacademie gaat samenwerken met House of DJ’s in Breda.

HOUSE of DJ’s

House of DJ’s is een wereldwijd uniek concept dat het permanente uithangbord van de Dutch Dance zal zijn. Een verzamelpunt en broedplaats van dj’s en tevens een enorme trekpleister voor toeristen, die meer willen leren over de geheimen van de wereldwijd vermaarde Nederlandse dance. Op deze heilige grond wat House of DJ’s zal zijn, komen dance liefhebbers en DJ’s samen om geschiedenis te schrijven. House of DJ’s zal niet alleen de kennis van bezoekers verrijken, maar ook een plek bieden aan nieuwe DJ’s die zich hier kunnen ontwikkelen. Voelen, prikkelen en ontwikkelen: dat is de kracht van House of DJ’s. Een internationale trekpleister worden die de ‘legacy’ van de Dutch Dance uitstraalt; het is een taak die op de schouders van House of DJ’s rust. Daarom bestaat het initiatief uit vier pijlers, die samen in staat zullen zijn om deze taak zo goed mogelijk te volbrengen. Dit initiatief wordt gesteund en mede gefinancierd door de gemeente Breda.

De vier pijlers van HOUSE of DJ’s

- In het Experience Centre kunnen bezoekers in de huid kruipen van iedereen die iets met dancemuziek te maken heeft, zoals dj’s, producers, toermanagers, en technische diensten als lichtontwerpers en podiumbouwers.

· In de plek voor dj’s - het DJ Centre - kunnen dj's alle aspecten van het vak leren en studio’s en productieruimtes huren. Hier komen dj’s van over de hele wereld samen om muziek te maken van elkaar te leren en de vetste, nieuwste tracks te ontwikkelen. Een belangrijke rol in dit gedeelte is weggelegd voor Rockacademie, waar inmiddels een samenwerking mee is opgestart.

· De Power Dance Pub is een horecavoorziening die de sfeer van Dutch Dance ademt.

· De laatste pijler is het internet: de DJ Community wordt een platform waar bezoekers en andere geïnteresseerden ervaringen kunnen delen en herbeleven. Daarnaast is dit platform voor labels een geweldig kanaal om beginnende dj’s en artiesten uit de subtop bekendheid te geven bij een specifiek publiek.

Samenwerking met Rockacademie

Rockacademie fungeert als educatief partner en ziet kansen op samenwerking en stagemogelijkheden, om gebruik te maken van hun high end faciliteiten, om de daar aanwezige (aspirant) DJ’s te begeleiden etc.Ook wil Rockacademie daar een cursus aanbieden voor internationale studenten. Die maken een half jaar lang kennis met Nederlandse dance. Fontys stelt de expertise beschikbaar.

Overigens is House of DJ's nog een plan. Er is geen gebouw en financiers moeten worden gezocht. DJ Tiësto wordt het uithangbord van House of DJ's. Het is de bedoeling dat de deuren begin 2018 open gaan.