Sportstudenten trekken door de stad

Sfeerafbeelding Fontys

ROOSENDAAL - Bijna twintig studenten van de Fontys Sporthogeschool zijn na de zomervakantie aan de slag gegaan in de gemeente Roosendaal. De jongeren worden ondersteund door Sportservice Noord-Brabant (SSNB) en dragen hun steentje bij aan maatschappelijke probleemstukken in Roosendaal.

De gemeente Roosendaal is sinds dit schooljaar een samenwerking aangegaan met de Fontys Sporthogeschool. SSNB is door de gemeente aangewezen als uitvoerder op sportgebied, zij geven dan ook geur en kleur aan deze samenwerking. Dat begon al in de eerste weken van het schooljaar. De ruim veertig eerste- en tweedejaars studenten werden op de fiets meegenomen door Roosendaal. "Het is belangrijk dat de studenten na een eerste week met een goed gevoel weggaan uit Roosendaal, met een gevoel dat Roosendaal een leuke stad is om te studeren", aldus Jerome de Clercq, die vanuit SSNB is aangesteld om het programma vorm te geven.

Kennismaking

Na die eerste kennismaking met de stad, werden de leerlingen meteen weer op pad gestuurd. "Om een goed beeld te krijgen van het diverse werkveld ..... lees verder >>