Student Paul van der Heijden genomineerd voor Denk Groter Prijs

Tilburg, 27 juni 2017

Student Paul van der Heijden van de Master Kunsteducatie is met zijn onderzoek 'Muziekonderwijs 2032' genomineerd voor de Denk Groter Prijs 2017. Hij is een van de tien studenten, die naast de tien medewerkers van Fontys genomineerd is voor de prijs.

Muziekonderwijs 2032

Het onderzoek van Paul van der Heijden gaat over de ontwikkeling van creativiteit met behulp van digitale technologie binnen het muziekonderwijs. Het sluit aan bij het adviesrapport Ons Onderwijs2032. Met het onderzoek geeft Paul een antwoord op hoe creativiteit kan worden ontwikkeld binnen de kunstvakken en de niet-kunstvakken. En hoe de 21ste eeuwse vaardigheid 'digitale geletterdheid' kan worden ontwikkeld met augmented (AR) en virtual reality (VR). Er is een Community of Practice opgericht met muziekdocenten van 40 middelbare scholen en een samenwerkingsverband met creatieve bedrijven die gericht zijn op de ontwikkeling van online software en toepassingen van AR en VR. Daarnaast heeft Paul een internationaal samenwerkingsverband opgezet met scholen uit Australia, Duitsland, UK en USA met het International Music Composition Project. Hierbij ontwerpen leerlingen uit verschillende landen gezamenlijk via een onlineprogramma een muzikale compositie. Hiermee zijn de mogelijkheden verkend voor een internationale samenwerking van docenten en leerlingen.

Sfeerafbeelding Fontys

Meer informatie Denk Groter Prijs

Een overzicht van de kandidaten waarop je kunt stemmen (stemmen is enkel mogelijk voor Fontysstudenten en medewerkers) vind je op fontys.nl/denkgroterprijs.