Twee Fontys studenten geselecteerd voor een Brabanste Award

Op 24 november vindt de Student Startup Award Brabant plaats. Aan dit initiatief verbindt Fontys zich dit jaar voor het eerst en neemt Fontys Centrum voor Ondernemerschap (CvO) de regie voor de organisatie. Het idee is om krachten te bundelen met de verschillende onderwijsinstellingen (Avans, NHTV, Tilburg University, TU/e en Fontys) in Brabant om zo de beste startup te vinden en ze een podium te geven. De Student Startup Award Brabant zal gaan plaatsvinden op 24 november.

Het evenement vindt tegelijkertijd plaats met de jaarlijkse evenementen Startup Award Breda en Community Award Breda. Op deze manier is er een groot publiek en ondernemersnetwerk aanwezig voor de geïnteresseerden en startups.

Studenten maken kans op een geldbedrag dat zij kunnen investeren in hun startup. Maar daarnaast is het ook een heel mooi podium om over het product of de dienst te praten te midden van een groot aantal succesvolle ondernemers in Brabant.

Voor deze award zijn Fontys studenten Daisy Ambaum (ICT) en Babette Broeren (ACI) geselecteerd.
Daisy Ambaum stond met drie medestudenten aan de wieg van het duo Siemie & Koko, de digitale begeleiders voor kinderen die moeten worden opgenomen in het ziekenhuis. Met behulp van een interactieve applicatie, die gebruik maakt van innovatieve technieken zoals Augmented Reality, wordt het kind voorgesteld aan Siemie & Koko. De applicatie Siemie & Koko zorgt ervoor dat het kind voorafgaand en gedurende een ziekenhuisopname wordt begeleid door de twee digitale vrienden en leren dat er weinig is om bang voor te zijn in het ziekenhuis. Daisy is met Siemie & Koko ook al tweede geworden bij de Fontys Denk Groter Prijs en de ICTalent Award.

Babette Broeren is de eigenaresse van Customs By BB en maakt sneakers naar wens van de klant. Alle sneakers van Customs By BB worden volledig met de hand gecustomized waardoor je de sneakers van je dromen kunt bestellen! Babette maakt naar aanleiding van de wens een digitaal ontwerp en na goedkeuring worden de unieke sneakers gemaakt. Klanten bij Customs By BB zijn verzekerd van unieke schoenen en kwaliteit doordat er alleen met de beste producten wordt gewerkt. Hoe ze dit precies aanpakt, kun je ook zien op haar YouTube kanaal.

Op 10 november staan Daisy en Babette in de voorronde van de Student Startup Award Brabant samen met andere geselecteerden van de verschillende instellingen. Slechts 4 van hen gaan door naar de finale op 24 november.