Uitreiking Zildjian Award tijdens Rockacademie Alumnifest

Award voor de meest talentvolle drummer uitgereikt op donderdag 4 oktober 2018

Foto: Rockacademie alumnus Jimmy van den Nieuwenhuizen werd onlangs door de Slagwerkkrant gekozen tot Drummer's Drummer van het jaar. Foto: Rockacademie alumnus Jimmy van den Nieuwenhuizen werd onlangs door de Slagwerkkrant gekozen tot Drummer's Drummer van het jaar.

Tilburg, 27 september 2018

Op donderdag 4 oktober 2018 reikt Zildjian Benelux de Zildjian Award 2018 uit aan de meest talentvolle drummer van Fontys Rockacademie. De uitreiking vindt plaats tijdens het jaarlijkse Rockacademie Alumnifest in Theaters Tilburg. De uitreiking zal omstreeks 22.00 uur plaatsvinden.

De winnaar van de Zildjian Award 2018 krijgt niet alleen een Zildjian bekken naar keuze, ook gaat Zildjian het gesprek met de winnaar aan en kijkt of de drummer wordt opgenomen in hun talententraject. Zildjian is het bekendste bekkenmerk ter wereld en met zijn 400 jaar het oudste familiebedrijf in Amerika. Het bedrijf is huisleverancier van Rockacademie en vindt het belangrijk om talenten te ondersteunen.

Ramon Hobert, General Manager Zildjian Benelux, reikt de Award uit tijdens het Rockacademie AlumniFest, een muzikaal programma dat voor iedereen gratis toegankelijk is. Vanaf 21.00 uur treden Esther Veen, Yasgur, Laura en DJ Heijstermeijster op in de Studiozaal van Theaters Tilburg. Voorafgaand worden de propedeuses en de diploma’s uitgereikt in het besloten gedeelte van de avond.

Fontys Rockacademie leidt al jaren topdrummers op zoals Jimmy van den Nieuwenhuizen (foto) die onlangs door De Slagwerkkrant gekozen tot Drummer's Drummer van het jaar. Jimmy is bekend van zijn drumwerk bij VanVelzen, Soundwise en events als De Vrienden van Amstel LIVE!, Holland Zingt Hazes, Let’s Dance en televisie shows als It Takes 2 en The Passion.