Bart van de Ven

Bart van de Ven
Studie: Communicatie
Onderneming: Online Winner

Het idee voor Online Winnaar begon bij Rick, de compagnon van Bart, toen hij opmerkte dat bedrijven in de regio de kansen van online marketing nog niet volledig benutte. Op de planken van een festival, werd de keuze gemaakt om samen met Bart het pad van ondernemerschap te gaan volgen. Officieel gestart in juli 2017, helpt Online Winner bedrijven op het gebied van webdesign, use ability, zoekmachine optimalisatie en search engine advertising.

Quality over quantity

Bart en Rick geloven dat doelgericht werken de oplossing is voor veel vraagstukken. Dit begint natuurlijk altijd met een gesprek waar in wordt vastgesteld wat de precieze vraag van opdrachtgever is. Daarom stellen zij voor aan iedere opdrachtgever, om een dagdeel mee te lopen om niet alleen het probleem te herkennen maar ook het bedrijf en de mensen erachter beter te leren kennen. De basis van een goede samenwerking, begint bij het opbouwen van een relatie met de opdrachtgever, want dit is eens zo belangrijk als het behalen van resultaten.

Bedrijven waar zij voor werken hebben vaak de kennis niet, maar ook de tijd niet om deze werkzaamheden uit te voeren. Daarom is het belangrijk dat zij begrijpen waar Online Winner zich mee bezig houdt. Bart vergelijkt het met een autogarage: “Als ik bij een garage kom dan kan de monteur mij van alles wijsmaken, dat werkt bij online marketing precies hetzelfde, het is daarom onze taak om de opdrachtgever uit te leggen wat wij precies voor hen gaan doen, zodat zij weten waar ze aan toe zijn maar vooral weten waar ze ons voor betalen”.

Visie voor de toekomst

In de toekomst willen Bart en Rick uitgroeien naar een groter bureau, waar leren en doelgericht werken centraal staat. Om deze groei te realiseren hebben zij naast opdrachtgevers natuurlijk ook hulp nodig. Zoals Bart bijvoorbeeld zei: “De studentenondernemersregeling biedt ons echt veel mogelijkheden. Niet alleen door middel van de trainingen en workshops maar ook door het netwerk, waar wij van andere (student)ondernemers kunnen leren en daardoor ook kunnen groeien.”