Jimily Asiedu

Jimily Asiedu
Studie:
Human Resource Management
Onderneming: Wrapped

Als 14 jarige spullen verhandelen op Marktplaats, als 18 jarige zijn eigen Multi-level marketing netwerk managen en als 22 jarige een Publishing platform opzetten. Ja, het zelfstandig ondernemen zit er al van jongs af aan in bij Jimily Asiedu.

Het ondernemerschap zit hem in het bloed, zijn vader was namelijk vanuit Ghana in de jaren ‘80 naar Nederland gekomen en begon niet lang daarna met het verhandelen van auto onderdelen naar zijn vaderland.

Altijd opzoek naar lucratieve kansen heeft Jimily Asiedu, nu 23 jaar oud, half Nederlands half Afrikaans, zijn focus op iets anders gezet: ‘Healthy Fastfood’.

Samen met een goede vriend werkte hij in de weekenden 3 jaar lang in een nachtclub, waar ze om de nacht door te komen hun eigen ambachtelijke broodjes/wraps maakten. Al snel wilde al het personeel niks meer bestellen van de ongezonde fastfoodketens & cafetaria maar ging die vraag rechtstreeks naar hun: “maak er meer van! Dit is zoveel gezonder èn lekkerder. Ik betaal ervoor als je wilt!”.

Het duurde niet lang voor ze doorhadden dat hier een gat in de markt ligt waar bedrijven als ‘Hello Fresh’ en ‘Marley Spoon’ flink op inspeelde: The health trend.

Op basis van hun ervaringen gingen ze meer research doen naar het consumentengedrag en wat bleek: 85% van de consumenten wil inderdaad gezonder eten en 50% heeft bewust minder ‘ongezonde’ voeding gekocht (ING, 2016). Daarnaast vliegen de Fit-, healthy cooking- en dieet profielen op social media je om de oren. Laat staan de ‘healthy’ marketing campagnes en vele Apps om je voeding en gezondheid te tracken.

Zorg dat deze gezonde voeding in de smaak valt, betaalbaar is en aansluit bij de gemak eisen van de moderne Nederlander, dan heb je wat de mensen willen! Omdat dit in Tilburg en omstreken nog geheel ontbreekt, zien de mannen hun kans.

Ze gaan dit in de markt zetten onder de naam: WRAPPED

Met de uitstraling van een franchise willen ze op een A1 locatie langs de Spoorlaan in Tilburg als een bom inslaan. Beginnend met een menu geheel bestaande uit Wraps gaan ze de concurrentie aan met huidige fastfoodketens.

''Met een luisterend oor en onze ogen wijd open hebben we ons doel vastgesteld, wij brengen het fastfood van de toekomst, Healthy Fastfood''