cvo

Dé Studentondernemers

r

E-Commerce

Fashion & Beauty

Events & Leisure

Techniek

Nooit meer wachten op een perfect getapt festivalbiertje

Lees meer

De muzikale ambities van Carola Music

Lees meer

Van maaltijdbezorger naar vegetarische bezorgservice

Lees meer

Gezondheid & Sport

Horeca

Transport & Logistiek

Beeld & Design

Online Marketing

  • Fabienne Kathmann

    Fabienne Kathmann
    Studie: Marketing Management
    Onderneming: fabee productions

    In 2016 verhuisde Fabienne voor een jaar naar Vancouver. Elke vrijdag sloop Fabienne tijdens de kookles naar buiten en liep ze de hele school rond. Op een dag stuitte ze op de les videografie. Die kunstvorm trok meteen haar aandacht. Eenmaal terug in Duitsland, spaarde ze al haar geld om haar allereerste camera te kopen - een GoPro HERO4. In twee jaar filmde ze elk stukje van haar leven en maakte ze privéfilmpjes die ze online plaatste.

    Eind 2020 kreeg ze een professioneel verzoek om een ​​video te maken voor een lokaal bedrijf. Dit was het begin van haar onderneming. fabee productions is opgericht in maart 2021. Een jong en modern creatief bureau dat gespecialiseerd is in foto- en videocontent. fabee productions brengt de visie van de klant tot leven. Of je nu creatieve en unieke content nodig hebt voor een product, dienst of merk.

    Binnen een jaar is Fabienne erin geslaagd om veel grote en bekende bedrijven aan te trekken, zoals Metro, Ernst Klett Verlag en SGS. Fabienne heeft een grote visie voor het bedrijf en is verheugd om deel uit te maken van het Student Entrepreneur-programma bij Fontys Centrum voor Ondernemerschap.

    Volg de instagram pagina van fabee productions en Fabienne.

  • Amber van de Burgt

    Amber van de Burgt
    Studie:
    Digital Business Concepts
    Onderneming:
    Broederkapel

    De Broederkapel te Veghel is een High Tea lunchroom en tevens officiële trouwlocatie, waar iedere maand een ceremonie en/of feest plaatsvindt. "Zo is er elke dag wat anders te doen en dat maakt het werken ook juist enorm leuk", aldus Amber. Na ruim 5 jaar werken in de Broederkapel en te zijn doorgegroeid naar een leidinggevende functie, kreeg Amber de kans om dit mooie bedrijf van haar vader over te nemen samen met haar vriend Marijn Zomers.

    De Broederkapel is in 1923 gebouwd als onderdeel van het kloostercomplex van de broeders van Onze Lieve Vrouwe Onbevlekte Ontvangenis. Nadat de broeders de kapel verlaten hadden, zijn grote delen van het kloostercomplex gesloopt. Om de Broederkapel te behoeden voor verval heeft Stichting Monumenten Fonds Brabant de kapel in 2006 voor een symbolisch bedrag gekocht van de gemeente Veghel. Het Fonds heeft het interieur van de kapel volledig opgeknapt en daarnaast de nodige voorzieningen aangelegd. Daarmee is de kapel behouden gebleven voor nu en de toekomst.

    Met zijn rijke geschiedenis vormt de Broederkapel een belangrijk, cultuurhistorisch element in de dorpsgeschiedenis van Veghel, en een herinnering aan het Rooms-Katholieke leven in het bijzonder. Net als in de tijd dat hier nog broeders leefden, staat de kapel ook nu nog voor ‘samen beleven’. Samen proeven en genieten van onze gerechten, samen een fijne tijd beleven, dat is waar de Broederkapel voor staat. In de Broederkapel hangt ook geen klok, daarmee wordt bedoeld dat iedereen altijd welkom is en er niet gekeken wordt naar de tijd.

    In de toekomst wil de Broederkapel ook haar openingstijden verruimen. Ook de website van de Broederkapel ookis aan vernieuwing toe en kan er nog veel gebeuren op het gebied van sociale media en adverteren. Genoeg werk voor deze jonge ondernemer!

  • Max Zipf

    Max Zipf
    Studie:
    Marketing Management
    Onderneming: PUꓘE

    Have you ever drunk too much alcohol? Yes? Well, you are not alone.

    On a sunny evening late in 2021 Max was at a birthday party of a friend. They laughed, had fun, and of course had some alcohol. As on every party, there were different topics, discussions, and talks. One was very interesting, since it was about the still ongoing restrictions with the Coronavirus and that still a lot of people could not party or go out to a bar. With that, they started to talk about the funniest and worst party nights and after effects of alcohol. But then, someone started to talk about these anti hangover shots and different things you can take to minimize the after effects of a hangover.
    The funny thing was everyone had different solutions, but no one really had a product in mind that they could buy easily in the supermarket. There are some alternatives, but nothing that they could grab from the shelf, as you might grab a can of Coca-Cola or Red Bull. A couple of days later, Max still had this idea in his mind, that there should be a product directly consumable and directly reachable in everyday supermarkets and not only online.

    The idea of PUꓘE, a new anti-hangover drink, was born. Max asked if he could use his own idea to make a business plan, since he was just in the finishing phase of his EPREN Minor. And yes, in December 2021 Max finished his Minor with a ready business plan and with the upcoming 6th semester he had to do his internship. With the beginning of the 6th semester in mid-February 2022 Max started to work 24/7 on the idea and the development of an MVP.


    Today, three months later, Max is developing the final recipe with a partner company. He has already different locations to sell and test his product in different EDEKA and Trinkgut stores and is about to launch his marketing campaign as soon as the MVP test phase begins.

    For the future, Max is looking forward to launching his product in different supermarkets, test it and get more validation in the upcoming months to optimize his product in the best way possible. He is thinking about developing new flavors and even integrate new products in the long run.

    “Hopefully, we can all PUꓘE together soon.”

    Sfeerafbeelding Fontys

    Max Zipf

    PUꓘE

  • Ted Jansen

    Ted Jansen
    Studie:
    ICT & Business
    Onderneming:
    Embora Group B.V.

    Ted kreeg het ondernemerschap (inclusief kritische blik) met de paplepel ingegoten. Hierdoor ontwikkelde hij al op jonge leeftijd interesse voor automatisering en bedrijfsvoering. Een logische stap dus om snel te starten als ondernemer. Toch besloot hij uiteindelijk eerst zijn studie ICT & Business af te ronden.

    In 2016 richtte Ted zijn bedrijf Embora Group B.V. op. Het bewezen ondernemerschap van Ted resulteerde in meerdere erkenningen, zoals; 3 maal te zijn opgenomen in de T500 (2018, 2019, 2022), een lijst met de beste Tech Professionals binnen Nederland onder de 26 en een nominatie voor de YoungTalentAward.

    Ted hoopt door middel van het Centrum voor Ondernemerschap ondersteuning te krijgen tijdens het afstuderen.

    Embora in het kort
    Embora verbindt de juiste mensen, processen en tools binnen een organisatie. Embora helpt met het optimaal inzetten van AFAS-ERP systemen, data en processen door slim gebruik te maken van onze eigen software en ervaring. Embora is sinds de oprichting in 2016 al snel uitgegroeid tot dé meest innovatie (AFAS) partner voor ondernemers. Door de complexe aspecten van AFAS en dataprocessen bij de ondernemer uit handen te nemen, zorgen ze ervoor dat de ondernemer zich kan richten op zaken die er écht toe doen. Embora helpt de ondernemer van A tot Z, en anders heeft Embora de connecties om de ondernemer verder te helpen. Zo heeft de ondernemer rust en een complete ontzorging van Embora werkt wel nét even anders, meedenken is de standaard, Embora doet niet anders. Als ondernemer kan je gevraagd en ongevraagd advies van ons verwachten. En als er samen een mooi dashboard of proces wordt ontwikkeld, dan wordt er ook gekeken of dit past bij andere klanten. Dat scheelt lange wachttijden voor ontwikkeling, testen en aanpassen.

  • Iris de Smit

    Iris de Smit
    Studie: Trendwachting & Concept creation in Lifestyle
    Onderneming: Huzzy

    Huzzy is een condoommerk wat seksuele taboes doorbreekt door middel van open communicatie over veilige seks en is opgezet door (founder) Rick Luteijn en (co-founder) Iris de Smit.

    In 2017 begon Iris aan haar studie Trendwachting & Concept creation in Lifestyle op Fontys Tilburg waar zij Rick Luteijn leerde kennen. Het viel hen op dat de condoommarkt destijds traditioneel georiënteerd was. Want hoe divers het huidige aanbod ook was, er werd vrijwel geen rekening gehouden met enige vorm van menselijke diversiteit. In een analyse van Rick kwam naar voren dat de gehele markt erg mannelijk, klinisch en bijna vrouwonvriendelijk georiënteerd is. Ze vonden beiden dat het tijd was voor verandering en begonnen het gedachtengoed van Huzzy verder uit te werken. Iris werd vanaf dit moment verantwoordelijk voor alle creatieve uitingen en het maken en bedenken van content. Ze werkt al zo’n 6 jaar als (grafisch) ontwerper en illustrator met onderwerpen zoals gelijkheid en seksualiteit en is met haar kennis, skills en netwerk dan ook van grote waarde binnen Huzzy.

    Huzzy lanceerde in augustus 2020 met de verkoop bij alle Hutspot filialen. Hutspot was een concept store gericht op lifestyle en design en daarmee dus een unieke retailer om samen mee te lanceren. Helaas werden zij zwaar getroffen door de coronacrisis en zijn onlangs failliet verklaard. Na enige tijd is het team in contact gekomen met Higuita, een communicatiebureau gevestigd in Amsterdam. In samenwerking met Higuita heeft Huzzy eind 2020 een video statement gelanceerd waarbij de visie van Huzzy op een controversiële manier wordt vertaald. Dit wekte de interesse van EDC retail, het moederbedrijf van onder andere EasyToys en tegelijkertijd de grootste Europese distributeur van Europa in erotische producten. Naast dat EDC de condooms van Huzzy verkoopt werken ze ook samen door middel van acties op Instagram. Nu de eerste stappen in de erotiekmarkt waren gezet werd het tijd voor de stap naar de mainstream.

    Sinds september 2021 werkt Huzzy samen met Gorillas in Nederland. Dit is een boodschappenservice die in verschillende steden bezorgd binnen 10 minuten. Door middel van een gezamenlijke campagne hebben ze de samenwerking aangekondigd en zo ook de interesse gewekt van Gorillas in Duitsland en België. In de tussentijd is Huzzy aan het werk om hun assortiment uit te breiden met erotische producten zoals glijmiddel en sekstoys en lifestyle producten zoals t-shirts en een kaartspel.

    Onlangs heeft Iris haar scriptie ingeleverd waarin zij onderzoek heeft gedaan voor Huzzy. Hiervoor heeft zij een kaartspel ontworpen wat is bedoeld om seksuele wensen en grenzen en vrouwelijk genot bespreekbaar te maken en te normaliseren.

    Benieuwd naar Huzzy? Neem een kijkje op www.huzzy.love of op Instagram @huzzy_official

  • Javier Gómez Miravet

    Javier Gómez Miravet
    Studie:
    ICT & Business
    Onderneming:
    Javier Gómez

    Javier is a very passionate person that likes marketing and advertising. He is a specialist in Facebook Advertising and Google Advertising and has spend more than 500k in those platforms generating more than 1.5M€ for his clients. He focuses on scaling e-learning companies that are making 10-15k/month to 100k/month.

    Javier wants to grow his business by hiring people and building acquisition systems and standard operating procedures for his business.

  • David van Leeuwen

    David van Leeuwen
    Studie:
    Commerciële Economie
    Onderneming: Perysh

    Sinds jongs af aan is David al gefascineerd van design en mode. Als zoon van een kunstenaar kreeg hij veel mee van creatieve industrieën en processen.

    Het concept van Perysh is voortgekomen uit de kunst van zijn vader. Vanuit de passie voor design en mode heeft David verschillende creaties gemaakt, waaronder kleding, op basis van de kunst. Al snel positioneerde Perysh zich als een serieus kledingmerk en ongeveer een jaar later was de eerste collectie in 2021 een feit. Een waardevol en leerproces dat vele deuren heeft geopend en nu dient als fundament voor de toekomst.

    Om zowel zakelijk als kwalitatief stappen te maken, is Perysh nieuwe samenwerkingen aangegaan binnen de industrie. Denk hierbij aan retailers en productiepartners. De eerste collectie was in Turkijke geproduceerd. Tegenwoordig worden de producten in zowel Portugal als Nederland geproduceerd om de hoogste kwaliteit te waarborgen.

    Op dit moment is het zaak om te werken aan de positionering en structuur binnen het bedrijf. Mede hierdoor neemt Perysh deel aan de Student Ondernemers Regeling van het Fontys Centrum voor Ondernemerschap, voor overdracht van kennis van experts die ervaring hebben binnen de praktijk.