Pim de Rijke & Teun Holtman

Studie: Technische Bedrijfskunde
Onderneming: SomeTea

In het voorjaar van 2018 kwam Teun Holtman met een bevinding: Thee in de horeca is maar saai. Jarenlang werkte hij in verschillende zaken met verschillende functies en zag dat het onderscheidend vermogen van de horeca steeds belangrijker werd. Steeds meer speciale bieren, wijnen en koffies kwamen op de markt. Alleen de thee, het meest winstgevende product in de horeca, bleef eenzijdig. Dit zag hij als een kans en begon te sleutelen.

Tijdens zijn Fontys minor “Explore your Entrepreneurship” liep hij Pim de Rijke tegen het lijf. Al snel zaten zij op een lijn. Ze deelden een passie voor horeca, beleving en genot. Een partnerschap was daarom snel gevormd. Samen bestudeerde zij de industrie en andere trends. Door Pim zijn Cross-industry thinking en Teun zijn ervaring in de toegepaste biologie kwam het nieuwe product tot stand: “Het Theekristallen”. Door de Cross-industry mindset kon er snel een thee ontwikkeld worden die uniek was en de theewereld op zijn kop zou zetten.

De bladeren zijn gekristalliseerd, hierdoor wordt niet alleen de smaak van de theebladeren versterkt maar ook nog eens de presentatiewaarde verhoogd. De kristallen zijn customizeable en kunnen worden ontworpen naar ieder zijn wil. Ronde bollen, met bloemen bedekt die zich uitvouwen tot een fleurig geheel in je glas. Hierdoor is het een beleving en experience, niet alleen tijdens het drinken maar ook tijdens het serveren en zetten van de thee.

SomeTea wil de horeca gaan vernieuwen met hun product. Dit doen zij in samenwerking met Coffeelab, een groeiende koffie en thee innovator. Hier runt SomeTea momenteel zijn eerste drie MVP’s: Vanilla Spice, Dark Wildwood & Green Springblossom. Na deze testfase is SomeTea klaar om zijn product te finetune en op te schalen.

Met ruim 25 horecagelegenheden in de rij verwacht SomeTea dit najaar snel te kunnen groeien tot een middelklein bedrijf.