Frank Krings

Beroepsmatige achtergrond gezondheidszorg

Na de opleiding tot operatieassistent is hij overgestapt naar de anesthesie waar hij een groot aantal jaren gewerkt heeft als anesthesiemedewerker in het St. Annadal ziekenhuis (later Academisch Ziekenhuis Maastricht) en het Catharina ziekenhuis. Voor het Catharina ziekenhuis is hij ook verantwoordelijk geweest voor de praktijkbegeleiding van de leerlingen operatie- en anesthesieassistenten en de bij- en nascholing van de gediplomeerden.

Beroepsmatige achtergrond onderwijs

Hij werkt sinds 2000 fulltime als docent voor Fontys Hogescholen voornamelijk voor opleidingen op het snijvlak van verpleegkunde en geneeskunde. Eerst als docent en teamleider voor de opleiding tot operatie- en anesthesieassistent, waarvoor hij vervolgopleidingen heeft ontwikkeld, zoals de “Chirurgische vaardigheden”, en “Preoperatieve screening”.
Vanaf 2004 is hij als docent/coach en sinds 2015 coördinator voor de leerlijn ‘Kennisontwikkeling en Onderzoek’ betrokken bij de masteropleiding Advanced Nursing Practice (Verpleegkundig Specialist).
Tussentijds (2009-2011) heeft hij als gedetacheerd onderzoeker gewerkt voor de Katholiek Universiteit Leuven.

Recente publicaties

Krings FJ, Tiemens B. (2014). Hypothesetoetsing. Hoe aannemelijk is de conclusie? Nederlands Tijdschrift voor Evidence-Based Practice. 14(2) p.14-16.

Krings FJ. (2014). Statistiek en Evidence-Based Practice: Hoe zat het ook al weer? Nederlands Tijdschrift voor Evidence-Based Practice. 14(1) p.10-12.

Krings FJ, Goedhuys J. (2011). Focus op talentvolle geneeskundestudenten: Waar letten praktijkopleiders op? TMO. 30(6). P.334-344.

Zijpp van der T., Winter de K., Janssen R., Krings F. Hest van M.L., Habraken C. (2009). Excelleren is te leren. Nederlands Tijdschrift voor Nurse Practitioners. Oktober p.9-12

Sfeerafbeelding Fontys