Be Googled - 3 - Google Analytics

  • Over de workshop
  • Voor wie is deze workshop
  • Praktische informatie

Deze workshop is onderdeel van een serie van 3 trainingen over scoren in zoekmachine Google:

  • Be Googled - 1 zoekmachineoptimalisatie (Google Search, SEO),
  • Be Googled - 2 zoekmachine adverteren (Google Ads, SEA)
  • Be Googled - 3 Google Analytics basics (GA, webstatistieken)

Je kunt je los inschrijven per training, maar ook voor de serie als geheel.

Aanbieding: bij inschrijven voor alledrie de workshops 50,- korting op totaalprijs! 

Google Analytics (GA) is dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website en hun gedrag. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in? 

In de workshop Google Analytics verkrijg je praktisch inzicht in de meest belangrijke rapporten. Concreet wordt aangedragen hoe en welke statistieken je dient te analyseren, zodat je opgedane inzichten direct toe kunt passen in het verhogen van de conversie van je website.

  • Je verkrijgt basiskennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analytics accounts kunt opzetten en inrichten;
  • Je verkrijgt inzicht in het interpreteren van statistieken en leert ze omzetten in concrete actiepunten;
  • Je kunt belangrijke online marketingactiviteiten meetbaar maken en interpreteren;
  • Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via functies binnen Google Analytics;
  • Op basis van grondige statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van je website kunt verhogen;

De workshop wordt gebaseerd op een aantal Google Analytics-accounts van de deelnemers.


De workshop is geschikt voor professionals die vanuit praktisch oogpunt meer inzicht wensen te verkrijgen in Google Analytics. Voorkennis van Google Analytics is niet noodzakelijk.

Sfeerafbeelding Fontys

Melchior van Velzen heeft een brede ervaring bij zowel het bedrijfsleven als in het onderwijs voor wat betreft online communicatie en online marketing. Als freelancer ontwikkelt en optimaliseert hij online strategieën en content voor een breed scala aan opdrachtgevers. Als hoofd marketing en communicatie heeft hij onder andere gewerkt voor Het Zuidelijk Toneel, ROC Rivor en Merces. Als docent onder andere gewerkt voor Saxion, Hogeschool Arnhem Nijmegen en Fontys

Plaats en tijd

De workshop vindt plaats bij Fontys Hogeschool Economie en Communicatie, Rachelsmolen 1, 5612 MA te Eindhoven op 2 april 2020 van 18.00 uur - 21.30 uur.

Aanmelding

Je kunt je tot een week voor start van de workshop inschrijven.

Start workshop

De workshop start bij minimaal 6 deelnemers.

Kosten

250 euro (BTW vrijgesteld, inclusief drankjes en versnapering)

Startdata

Cursusniveau
HBO
Kosten
€ 250,– (BTW Vrijgesteld)
Lesplaats(en)
Eindhoven
Lesdagen en -tijd
Donderdag, 18:00 - 21:30 uur
Startmoment(en)
09-01-2020

Contact

Neem voor meer informatie contact op met:
Fontys Hogeschool Economie en Communicatie / Yvonne Lemmen

Fontys Hogeschool Economie en Communicatie

Rachelsmolen 1, Eindhoven

Locatiekaart op adres: Rachelsmolen 1, Eindhoven