Bedrijfskunde

Ben jij geïnteresseerd in de in-en externe processen in jouw organisatie? Dan is de cursus Bedrijfskunde wellicht iets voor jou! Bedrijfskunde is het vakgebied dat zich bezighoudt met de organisatie binnen bedrijven, maar ook met de marktomgeving waarbinnen een bedrijf werkzaam is. Het is een breed vakgebied met verschillende disciplines.

Over de cursus

In deze cursus behandelen we allerlei vraagstukken. Tijdens de basisonderdelen
komen Organisatiekunde, Bedrijfsprocessen en Bedrijfseconomie aan bod. Daarna
heb je de keuze uit verschillende onderdelen. Inzichten en theorieën binnen de
bedrijfskunde zijn vaak ontleend aan de praktijk en worden ingezet om de
strategie en organisatie van bedrijven en andere organisaties aan te passen of
te optimaliseren.

Voor wie?

Deze cursus is voor iedereen die op zoek is naar bredere kennis van de diverse bedrijfsprocessen in een organisatie en die een kijkje wil nemen binnen de verschillende disciplines binnen een bedrijf. Gemotiveerde mensen, die willen investeren in hun toekomst.

Toelatingseisen

De deelnemers dienen over een Hbo niveau of Mbo-plus niveau (Mbo met enkele jaren relevante werkervaring) te beschikken. Bij twijfel kan een intakegesprek noodzakelijk zijn.

Placeholder for Fontys video
'De toepasbaarheid was direct in het werkveld mogelijk.'
Frits Valks, cursist 2019

Inhoud en opbouw

Het eerste deel van de cursus bestaat uit de de kern met de onderdelen: Organisatiekunde, Bedrijfsprocessen en Bedrijfseconomie. Daarnaast voer je een project uit binnen je eigen organisatie, de geleerde theorie wordt dan meteen in de praktijk gebracht. Het tweede deel van de cursus is variable in te vullen, je volgt drie onderdelen die je zelf kiest op basis van je eigen wensen en behoeften. Je kunt kiezen uit de volgende onderdelen:

• Verandermanagement
  • Supply Chain Management
  • Management Dashboards in PowerBI
  • Inkoop
  • Productie
  • Marketing
De gemiddelde studiebelasting bedraagt 8 uur per week; 3 uur les en 5 uur thuisstudie.
Na het afronden van deze cursus ontvang je het Fontys certificaat ‘Cursus Bedrijfskunde’.

Indien er meerdere personen uit een bedrijf / organisatie deelnemen aan een cursus, komt u in aanmerking voor een korting.

• 2 Deelnemers: 5% korting op de individuele cursusprijs
  • 3 Deelnemers: 7.5% korting op de individuele cursusprijs
  • 4 Deelnemers: 10% korting op de individuele cursusprijs
  • 5 Deelnemers: 12,5% korting op de individuele cursusprijs

Meerwaarde

Deze cursus biedt een zeer flexibele en praktische opzet. Je maakt kennis met theorieën, die je direct in je eigen werkomgeving kunt inzetten. Daarnaast kies jij zelf de onderdelen die het beste aansluiten bij jouw eigen werksituatie of bij jouw persoonlijke ontwikkelingswensen.

Placeholder for Fontys video
'Interessante cursus waarbij verschillende methodes behandeld worden en direct in de praktijk toepasbaar zijn.'

Praktische info

Een studie combineren met je werk en/of gezin is een bewuste keuze. Aan die keuze gaan veel vragen vooraf, zoals: Kan ik het niveau aan? Kom ik met de opleiding verder in mijn werk? En past de studie in mijn leven (werk, gezin, vrienden, familie)?

Docenten en studenten, opleidingscoördinatoren en studiecoaches geven je graag antwoord op je vragen. Tijdens een voorlichtingsavond kijken we samen hoe jij je optimaal kunt ontwikkelen.

Heb je een vraag?
Hieronder vind je de contactgegevens van deze opleiding, neem gerust contact met ons op. We beantwoorden graag jouw vragen.

Niveau
Cursus

Bekijk hier of dat je in aanmerking komt voor een lening, beurs of andere subsidie regelingen.

Heb je een specifieke leervraag voor jouw school of organisatie? Fontys biedt op maat gemaakte trajecten aan die zijn afgestemd op jouw scholingsbehoeften. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te ontdekken.

Aanmelden

Hieronder vind je de startdatum van deze cursus of opleiding en kun je je aanmelden.

Wordt hier geen startdatum en aanmeldknop getoond?
    Dan is aanmelden op dit moment (nog) niet mogelijk.
    Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over de cursus/opleiding. We helpen je graag verder!
    Alle contactgegevens vind je onderaan deze pagina.