Content Marketing: hoe je social influencer wordt en online een merk bouwt

Cursusniveau
HBO
Kosten
€ 999,– (BTW Vrijgesteld)

Omschrijving

Hoe bouw je online een merk? Content marketing is het creëren en verspreiden van informatie met als doel groei, meer traffic naar jouw (verkoop)kanalen genereren en/of een grotere naamsbekendheid verwerven. Daarbij ontwikkel je een digitale strategie voor alle social media-kanalen en websites. Of je nu een personal brand hebt of verantwoordelijk bent voor de marketing en communicatie van een (eigen) bedrijf, het belangrijkste doel is om een trouwe – relevante! – doelgroep op te bouwen en je bereik op een gezonde manier te laten groeien zodat jij of je merk steeds bekender worden. Gedurende de cursus heb je recht op een extra telefonisch consult van 15 minuten met een expert van HelloSparkle (of Ad Alliance) over jouw eigen brand en de problemen of vraagstukken waar je tegenaan loopt.

Voor wie

De cursus Content marketing: hoe je social influencer wordt en online een merk bouwt wordt aangeboden door Fontys Hogelschool Journalistiek in samenwerking met brand consultancy en influencer agency HelloSparkle, onderdeel van Ad Alliance (voorheen Adfactor). Deze cursus biedt je alle tools voor het efficiënt opbouwen, vergroten en behouden van je online bereik en is relevant als je een personal brand op social media hebt, een eigen merk wil lanceren of marketing/communicatie manager bent bij een bedrijf. Wat je doel ook is – naamsbekendheid, traffic, verkoop – groei kan niet enkel het doel zijn. Je móet een verhaal hebben… Ontdek jouw unieke verhaal en het succes wat je daarmee kunt hebben aan de hand van workshops en lezingen van bekende influencers, marketingexperts en content heroes.

Hoofdkantoor HelloSparkle en Ad Alliance

Noordeinde 142, Den Haag

Locatiekaart op adres: Noordeinde  142, Den Haag

Routebeschrijving

Bereikbaarheid:

Openbaar vervoer
• Den Haag Centraal: pak tram 22, 24 of 28 en stap uit bij halte Kneuterdijk. Reistijd: 13 minuten
• Den Haag Hollands Spoor: pak tram 1 richting Scheveningen Noord en stap uit bij halte Kneuterdijk. Reistijd: 13 minuten

Eigen vervoer
Parkeren kan onder het Hilton Hotel in ParkKing Mauritskade / Zeestraat (ingang Zeestraat ter hoogte van huisnummer 35-37) voor € 1,75 per halfuur.

Docenten

Met medewerking van de volgende docenten;

Docenten

Certificering

De cursisten ontvangen aan het einde van de cursus een certificaat van Fontys Hogeschool Journalistiek. Tenminste, wanneer niet meer dan 20% van het programma is gemist.

Inhoud van de cursus

• Personal branding
• Storytelling
• Content strategie
• Social media management
• Community management
• Search Engine Optimization (SEO)
• Fotografie (portret, product en on the go)
• Online verdienmodellen
• Ethiek, wetgeving & regelgeving

Cursusopbouw/cursusdata

Het volledige programma tref je hier aan

Inhoud van de cursus

Cursustijden

Dinsdagavond 18.30 uur tot 21.30 uur

Aantal deelnemers

Er is plaats voor minimaal 24 en maximaal 45 cursisten

Contact

Fontys Hogeschool Journalistiek

Sfeerafbeelding Fontys