Googlicious - 3 - Workshop Analytics

  • Over de workshop
  • Voor wie is deze workshop
  • Praktische informatie

Deze workshop is onderdeel van een serie van 3 trainingen over scoren in Google: Googlicious-1 zoekmachineoptimalisatie, Googlicious-II zoekmachine adverteren, Googlicious-III Google Analytics basics. Je kunt je los inschrijven per training, maar ook voor de serie als geheel.

Aanbieding: bij inschrijven voor alledrie de workshops 50,- korting! 

Google Analytics, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in? 

In de Workshop Google Analytics verkrijg je praktisch inzicht in de meest belangrijke rapporten. Concreet wordt aangedragen hoe en welke statistieken je dient te analyseren, zodat je opgedane inzichten direct toe kunt passen in het verhogen van de conversie van je website.

  • Je verkrijgt basiskennis over Google Analytics, zodat je zelf Google Analytics accounts kunt opzetten en inrichten;
  • Je verkrijgt inzicht in het interpreteren van statistieken en leert ze omzetten in concrete actiepunten;
  • Je kunt belangrijke online marketingactiviteiten meetbaar maken en interpreteren;
  • Je kunt de belangrijke KPI’s van je website inzichtelijk maken en interpreteren via doelen en trechters;
  • Op basis van grondige statistische analyses leer je kansen ontdekken, zodat je het rendement van je website kunt verhogen;
  • De workshop wordt gebaseerd op een aantal Google Analytics accounts van de deelnemers.


De workshop is geschikt voor professionals die vanuit praktisch oogpunt meer inzicht wensen te verkrijgen in Google Analytics. Voorkennis van Google Analytics is niet noodzakelijk.

Sfeerafbeelding Fontys

Jolanda Sinha is docent bij Fontys Hogeschool Communicatie en Google-gecertificeerd Analytics, Ads en SEO-trainer. Daarnaast ontwikkelt en optimaliseert ze online strategieën en content voor een breed scala aan opdrachtgevers, vanuit haar eigen bedrijf Met Inhoud.

Plaats en tijd

De workshop vindt plaats bij Fontys Hogeschool Communicatie, Rachelsmolen 1, 5612 MA te Eindhoven op een nader te bepalen datum van 18.00 uur - 21.30 uur.

Aanmelding

  • Inschrijven Googlicious Drieluik (eenmalige inschrijving voor alledrie de workshops)
  • Inschrijven Googlicious-I: SEO Basics (schrijf je alleen voor dit onderwerp in)
  • Inschrijven Googlicious-II: Ads (schrijf je alleen voor dit onderwerp in)
  • Inschrijven Googlicious-III Analytics (schrijf je alleen voor dit onderwerp in)

Je kunt je tot een week voordat de workshop begint inschrijven.

Start workshop

De workshop start bij minimaal 12 en maximaal 15 deelnemers.

Kosten

150 euro (BTW vrijgesteld, inclusief drankjes en snacks)

Cursusniveau
HBO
Kosten
€ 150,– (BTW Vrijgesteld)
Lesplaats(en)
Eindhoven
Lesdagen en -tijd
Dinsdag, 18:00 - 21:00 uur

Contact

Neem voor meer informatie contact op met
Fontys Hogeschool Communicatie / Yvonne Lemmen

Fontys Hogeschool Communicatie

Rachelsmolen 1, Eindhoven

Locatiekaart op adres: Rachelsmolen 1, Eindhoven