MKE jaar 2

Het tweede jaar bestaat uit vier blokken. Deze lopen door elkaar:

Onderzoek:

Na een kick-off (summerschool) ga je aan de slag met je eigen onderzoek. Je verzamelt alle gegevens die nodig zijn en analyseert deze. Je literatuuronderzoek, dataverzameling en analyse synthetiseer je. Je presenteert je resultaten in een visietekst, een onderzoeksverslag én een kunsteducatief product: je individuele masteronderzoek. Dit blok sluit je af met een juryverdediging van dit onderzoek, waarin je toont een master te zijn. Als kers op de taart presenteer je je bevindingen in een afstudeersymposium.

Gedurende dit blok volg je ook vijf onderzoekslaboratoria op vijf zaterdagen. Hier ga je in gesprek met externe onderzoekers, kunsteducatoren, experts en artiesten, volg je lezingen en masterclasses.

Debatavonden:

Je werk samen met studiegenoten een debatavond uit voor een breed publiek van professionals en je collega’s MKE1. Je maakt afspraken, bereidt voor, communiceert en voert uit.

Innovatie en Ondernemen:

Hoe zet je jezelf en je Meesterproef in de markt? Wat zijn de mogelijkheden als master kunsteducatie? En hoe maak je beleid? Dit onderzoek je in deze lessen doorheen heel het jaar.

Beleid:

Je leert de belangrijkste evoluties in kunsteducatief beleid kennen in Vlaanderen, Nederland en bij uitbreiding in internationale context. Gewapend met deze kennis maak je zelf een beleidsanalyse van je eigen opdrachtgever en formuleer je aanbevelingen.

Vrije ruimte:

Ook in het tweede jaar vul je een deel van het jaarprogramma zelf in: je kiest op basis van je eigen  leerdoelen een project, activiteit, cursus… waar je mee aan de slag gaat. Dit kan op FHK, maar kan ook buiten de opleiding gevolgd worden.

Sfeerafbeelding Fontys Sfeerafbeelding Fontys