Spel en spelontwikkeling

  • Over de cursus
  • Waarom deze cursus
  • Voor wie is deze cursus
  • Data

Wanneer je met kinderen werkt, is het erg belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de spelontwikkeling. Zijn er problemen binnen de spelontwikkeling? Dan heeft dit in veel gevallen negatieve gevolgen voor de totale ontwikkeling van het kind.

Deze cursus geeft je handvatten om op een professionele manier met behulp van spel in te spelen op de (spel)ontwikkeling van kinderen. Na afloop van de cursus heb je zicht op het verloop van de spelontwikkeling en kun je het spel van kinderen analyseren en stimuleren. We behandelen de volgende thema’s:

●      Spelontwikkeling
●      Ontwikkelstadia gekoppeld aan spelniveaus
●      Spelanalyses
●      Spelmaterialen per spelniveau
●      Technieken uit de spelbegeleiding en speltherapie

Naast theoretische uitleg gebruiken we ook casuïstiek en oefen je met diverse spelsituaties en het analyseren van spelbeelden.

Je bent werkzaam binnen het (speciaal) onderwijs, de kinderopvang, orthopedagogisch behandelingcentrum, de zorg voor (licht) verstandelijk gehandicapte kinderen, de jeugdzorg of het sociaal cultureel werk.
Je hebt een hbo werk- en denkniveau en minimaal 1 jaar ervaring in het werkveld.

Data

De startbijeenkomst vindt plaats op vrijdag 8 november 2019. De 2 vervolgbijeenkomsten vinden plaats op vrijdag 22 en 29 november 2019.

De cursus omvat in totaal 3 bijeenkomsten en de cursustijden zijn van 09.00 uur tot 12.30 uur.

Cursusniveau
HBO
Kosten
€ 399,– (BTW Vrijgesteld)
Lesplaats(en)
Tilburg
Lesdagen en -tijd
Vrijdag, 09.00 uur tot 12.30 uur
Studiebelasting
3 bijeenkomsten van 3,5 uur

Certificaat

Na afloop van de cursus ontvang je een certificaat van Fontys Hogeschool Pedagogiek. Om in aanmerking te komen voor het certificaat, mag je niet meer dan één bijeenkomst van de cursus gemist hebben.

Leslocatie

Professor Goossenslaan 1-01, Tilburg

Locatiekaart op adres: Professor Goossenslaan 1-01, Tilburg

Contact

Wil je meer informatie? Neem contact met ons op: