Workshop Googlicious! SEO Basics - Ads - Analytics

  • Over de workshop
  • Voor wie is deze workshop
  • Praktische informatie

Beter scoren in Google? In deze serie van 3 trainingen verkrijg je inzicht in zoekmachineoptimalisatie (SEO), adverteren in Google (Ads) en Google Analytics. Een praktische leergang waarin we aan de slag gaan met ingebrachte websites en cases van de deelnemers. De trainingen zijn ook los te volgen. 

Aanbieding: bij inschrijving voor de hele serie ontvang je 50,- korting !

Zoekmachines bepalen de manier waarop we ons door de digitale wereld bewegen. Google is hierin veruit de belangrijkste met een marktaandeel van ongeveer 95% in Nederland. Door goed te ranken in Google kun je dus een enorm publiek bereiken. 7 van de 10 Google gebruikers kijkt niet verder dan de eerste vier zoekresultaten. Het optimaliseren van je website is daarom een must.

In de workshop SEO Basics leer je hoe je je website beter vindbaar maakt voor zoekmachines, zodat klanten je makkelijker kunnen vinden. Welke zoekwoorden moet je gebruiken? En hoe moet je zorgen dat je vindbaar bent voor deze woorden? Je zult leren dat de SEO van je website valt of staat door vier belangrijke pilaren: de techniek, de content, linkbuilding en social. Daarom is het onmisbaar om een brede kennis van SEO te ontwikkelen en de juiste strategie te bepalen.

De workshop Google Ads geeft je praktisch inzicht in het verhogen van je website’s  zichtbaarheid en vindbaarheid via Google Ads. Concreet wordt duidelijk hoe je een campagne kunt starten en kunt optimaliseren, om zo effectief online klanten te bereiken.

Google Analytics, dé tool om inzicht te krijgen over de bezoekers van je website. Door de statistische gegevens op een effectieve wijze te analyseren kun je hierop inspelen om zo je online marketingdoelen te verhogen. Maar hoe zet je deze tool effectief in? In de Workshop Google Analytics verkrijg je praktisch inzicht in de meest belangrijke rapporten. Concreet wordt aangedragen hoe en welke statistieken je dient te analyseren, zodat je opgedane inzichten direct toe kunt passen in het verhogen van de conversie van je website.


De workshop SEO Basics is bedoeld voor iedereen die professioneel met SEO aan de slag wil gaan.

De workshop Ads is geschikt voor professionals die vanuit praktisch oogpunt meer inzicht wensen te verkrijgen in Google Ads. Dit om het rendement en de effectiviteit van de Google Ads campagne te vergroten. Voorkennis van Google Ads is niet noodzakelijk.

De workshop Analytics is geschikt voor professionals die vanuit praktisch oogpunt meer inzicht wensen te verkrijgen in Google Analytics. Voorkennis van Google Analytics is niet noodzakelijk.

Sfeerafbeelding Fontys

Jolanda Sinha is docent bij Fontys Hogeschool Communicatie en Google-gecertificeerd Analytics, Ads en SEO-trainer. Daarnaast ontwikkelt en optimaliseert ze online strategieën en content voor een breed scala aan opdrachtgevers, vanuit haar eigen bedrijf Met Inhoud.

Plaats en tijd

De workshops vinden plaats bij Fontys Hogeschool Communicatie, Rachelsmolen 1, 5612 MA te Eindhoven op nader te bepalen data van 18.00 uur - 21.30 uur.

Aanmelding

  • Inschrijven Googlicious Drieluik (eenmalige inschrijving voor alledrie de workshops)
  • Inschrijven Googlicious-I: SEO Basics (schrijf je alleen voor dit onderwerp in)
  • Inschrijven Googlicious-II: Ads (schrijf je alleen voor dit onderwerp in)
  • Inschrijven Googlicious-III Analytics (schrijf je alleen voor dit onderwerp in)

Je kunt je tot een week voor de start van de workshop inschrijven.

Start workshop

De workshop start bij minimaal 12 en maximaal 15 deelnemers.

Kosten

400 euro (BTW vrijgesteld, inclusief drankjes en snacks)

Cursusniveau
HBO
Kosten
€ 400,– (BTW Vrijgesteld)
Lesplaats(en)
Eindhoven
Lesdagen en -tijd
Dinsdag, 18:00 - 21:00 uur

Contact

Neem voor meer informatie contact op met
Fontys Hogeschool Communicatie / Yvonne Lemmen

Fontys Hogeschool Communicatie

Rachelsmolen 1, Eindhoven

Locatiekaart op adres: Rachelsmolen 1, Eindhoven