Workshop Visual Storytelling

  • Over de workshop
  • Voor wie is deze workshop
  • Wie geeft deze workshop
  • Praktische informatie

We leven in een samenleving waarin veel verandert. Dat vraagt nogal wat van bedrijven in flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Volgens Marieke Hendrix kan dit alleen als je weet waar je voor staat en gaat.

Wie is de held in jouw verhaal? En wat wil die held overwinnen? Waarom zou ik dat geloven en waarom zouden anderen zich daaraan willen verbinden? Marieke laat je jouw kleine of grote verhaal zien, opdat je gaat geloven in de mogelijkheden en de toekomst binnen handbereik komt. Als je het ziet, geloof je het. Een verhaal over motivatie, drijfveren en persoonlijke kracht waarmee je anderen aan jou kan binden en je intern weet waar jouw stip op de horizon ligt. Door middel van visual storytelling gaat ze met haar publiek aan de slag. Ken jij je verhaal? Dat is stap een. Ben jij je verhaal? Stap twee!

Tijdens de workshop gaan we direct aan de slag met de basis van storytelling. Dit doen we op basis van een aantal (versimpelde) narratieve elementen uit de Reis van de Held, en een oefening in beelddenken. Daarom wil ik graag van jullie een voorbeeld vragen. Neem een casus mee uit je praktijk en vertel kort waarom het niet lukte jouw publiek te raken. We gaan met elkaar aan de slag met het storyboard voor 1 a 2 verhalen. Zodat je een idee krijgt hoe je visual storytelling kan toepassen in je eigen praktijk.


Deze workshop is bedoeld voor communicatie- en HR professionals, verandermanagers, directeuren en marketeers die beeldvorming durven in te zetten om hun doelgroepen in beweging te brengen. Marieke ondersteunt haar opdrachtgevers met regie op beeldvorming wat efficiency en effectiviteit voor jouw klanten oplevert. De winst zit vooral in de voorbereiding, het eindresultaat is een storyboard tot hapklare verhalen en een aanspreekpunt op de realisatie daarvan.

Sfeerafbeelding Fontys

Als visual storyteller neemt Marieke emotie als uitgangspunt, zodat je tot kern kunt komen en het kan beleven. Marieke traint en coacht professionals, directies en medewerkers in het vinden van hun verhaal en geeft de tools kijkt om dit toe kunnen passen in hun dagelijks werk. Ze faciliteert visuale sessies, spreekt, neemt de uitvoering uit handen, schrijft blogs, coacht teams en directies en ondersteunt consultants en verandermanagers.

Zo maakte ze voor FMO een talkshow in samenwerking met Nyenrode over de veranderde context van deze ontwikkelingsbank, trainde ze de psychiaters en psychologen van PsyQ in storyboards maken en maakte ze een reality tv-show rondom twee rivaliserende afdelingen om het ultieme doel voor deze medicijnfabrikant boven water te krijgen.

Plaats en tijd

De workshop vindt plaats bij Fontys Hogeschool Communicatie, Rachelsmolen 1, 5612 MA te Eindhoven op
een nader te bepalen datum in 2019 van 18.00 uur - 20.30 uur.

Start workshop

De cursus start bij minimaal 12 en maximaal 15 deelnemers.

Kosten

150 euro (BTW vrijgesteld, inclusief drankjes en snacks)

Aanmelding

Zodra de datum bekend is kun je je hier aanmelden.

Cursusniveau
HBO
Kosten
€ 150,– (BTW Vrijgesteld)
Lesplaats(en)
Eindhoven
Lesdagen en -tijd
Donderdag, 18.00 - 20.30 uur

Contact

Neem voor meer informatie contact op met
Fontys Hogeschool Communicatie / Yvonne Lemmen

Samenwerking

Deze workshop wordt gegeven in samenwerking met:

Sfeerafbeelding Fontys

Fontys Hogeschool Communicatie

Rachelsmolen 1, Eindhoven

Locatiekaart op adres: Rachelsmolen  1, Eindhoven