Agenda Fontys Pro Educatie

Sfeerafbeelding Fontys
Wil jij geïnspireerd worden en kennis opdoen? 

Om jou elke dag optimaal je kansen te laten benutten, delen we onze kennis graag! Fontys Pro Educatie organiseert met grote regelmaat evenementen, bijeenkomsten, kennissessies, lezingen en mini colleges over actuele onderwerpen. Deze evenementen bieden een schat aan informatie binnen het vakgebied educatie.

Dank voor je bezoek @ NOT 2019!

Bekijk hier een korte terugblik en de foto's

    • 20 februari

    Studiedagen Professioneel eigen leiderschap en begeleiden

    Tijdens deze studiedagen leer je dilemma’s die je tegenkomt in je eigen onderwijspraktijk op een professioneel onderbouwde wijze te hanteren.

    • 28 februari

    Jubileumlezing: Het Wilhelmus omsingeld

    Fontys lerarenopleiding Sittard heeft de politiek niet nodig om het Wilhelmus te bespreken. Drie lerarenopleiders belichten het volkslied vanuit hun eigen vakgebieden. Het volkslied zal na de lezing voor u nooit meer hetzelfde zijn!

    • 20 maart
    • 's-Hertogenbosch

    Kennisplaza 2019

    Kennisplaza is een evenement dat volledig in het teken van onderwijs staat. Deel kennis, volg workshops en ontmoet vakgenoten.

    • 21 maart

    Werkplaats voor docenten M&M

    Ben jij docent M&M? Of werk je op een school die M&M-onderwijs willen invoeren? Ben je docent geschiedenis en weet je niet goed hoe je de geografische aspecten van het M&M-onderwijs kunt aanbieden? Ben je teamleider en wil je je team faciliteren bij de implementatie van M&M-onderwijs? En werk je in heterogene groepen? Kom naar de Werkplaats M&M bij Fontys Lerarenopleiding in Sittard.

    • 28 maart

    Jubileumlezing: “Ich fahre mit dem Fahrrad nach der Bahnhof [...]”

    Jeder, der Deutsch lernt oder in der Vergangenheit einmal gelernt hat, stolpert irgendwann einmal über das Problem, dass der niederländischen Präposition naar im Deutschen fünf Präpositionen entsprechen: in, nach, zu, an und auf. Mit einem bekannten Phänomen aus der Linguistik, der Transferhypothese, können einige Fehler von Deutschlernern erklärt werden. Doch wann stößt die Transferhypothese an ihre Grenzen? Wenden auch Studenten und Studentinnen bei FLOS Deutsch unbewusst die Transferhypothese an, wenn sie Texte schreiben?

    • 02 april
    • Sittard

    Workshop Diataal

    Tijdens deze workshops komen de referentieniveaus taal en rekenen aan bod en op de manier waarop deze in de toetsen zijn verwerkt

    • 04 april

    Lectoraat Waarderen van Diversiteit on tour Sittard

    Wat is het verschil tussen uitgaan van diversiteit en het omgaan met verschillen? Hoe kun je hoge verwachtingen hebben van iedere leerling? Vind je deze vragen interessant? Kom dan inspiratie opdoen bij een van de bijeenkomsten van onze collegetour!

    • 05 april

    Landelijke studiedag Klassen- en Onderwijsassistenten

    Op vrijdag 5 april vindt alweer de 14e landelijke studiedag voor klassen- en onderwijsassistenten plaats. Er zijn deskundige sprekers, interessante workshops en er is veel gelegenheid om met én van elkaar te leren. De landelijke studiedag is dé plek voor informatie, motivatie en inspiratie!

    • 25 april

    Jubileumlezing: Het schoolvak Nederlands toen en nu

    In deze lezing wordt een korte geschiedenis geschetst van de ontwikkelingen in het schoolvak Nederlands in het voortgezet onderwijs. We blikken ook vooruit: hoe voorkomen we dat het schoolvak Nederlands als een schrale cursus gezien wordt? En welke lessen vallen daarbij te trekken uit de geschiedenis van het schoolvak?

    • 20 mei

    Lectoraat Waarderen van Diversiteit on tour Eindhoven

    Wat is het verschil tussen uitgaan van diversiteit en het omgaan met verschillen? Hoe kun je hoge verwachtingen hebben van iedere leerling? Vind je deze vragen interessant? Kom dan inspiratie opdoen bij een van de bijeenkomsten van onze collegetour!

    • 23 mei

    Jubileumlezing: Onze plek in het heelal: schepping of toeval?

    Al duizenden jaren denken mensen na over onze plek in het heelal. Waarom zijn wij er? Zijn wij alleen? Zijn wij speciaal? Zo zegt de Bijbel dat wij geschapen zijn naar het beeld van God. De wetenschap lijkt daarvan minder overtuigd. Toch lijken natuurconstanten in het heelal exact afgestemd te zijn op het ontstaan van intelligent leven. Hoe kan dat? Gaan schepping en wetenschap hand in hand? Of zijn er wellicht antwoorden te vinden vanuit moderne wetenschappelijke inzichten? Laat u meenemen in een zoektocht naar antwoorden!

    • 11 juni
    • 's-Hertogenbosch

    Symposium 'Kwaliteit door gespreid leiderschap'

    • 14 november

    SWPBS Masterclass en Conferentie

    Positive Behavior Support (SWPBS) is een schoolbrede aanpak gericht op het creëren van een positief schoolklimaat, zodat het leren wordt bevorderd en gedragsproblemen worden voorkomen.