Workshops 'Professionals onderwijs'

Inhoud workshops 'Professionals onderwijs'

Sfeerafbeelding Fontys

Motiverend beoordelen

Op het Heerbeeck College zijn we dit jaar begonnen met het uitproberen van andere manieren van beoordelen. Naast het beoordelen van bewegingsbekwaamheden (op niveau) staan we expliciet stil bij het beoordelen van omgangsbekwaamheden en regelbekwaamheden. In de eerste periode krijgen de brugklassers les in doelspelen. Zij leren die zelf aan te passen waarbij spelprincipes centraal staan. In deze actieve workshop maak je kennis met een versnelde opbouw en de wijze waarop die gekoppeld wordt met het beoordelen van de omgangsbekwaamheid

Workshopleiders: Rob Slenders (& Tom van de Loo), LO docenten Heerbeeck College

Sfeerafbeelding Fontys

Best practice invasion games

Middels een praktische workshop wil ik u meenemen bij de gedachtegang achter de basisprincipes en oplossen van spelproblemen bij basketbal en of handbal. We trachten middels bewuste keuzes in de oefen-spel-vormen een basis te creƫren voor het "echte spel" of het eindspel dat je als docent in gedachte hebt. Typerend is het "game like" karakter van de oefenvormen.

Het doel van de workshop is om jullie mee te nemen in het denken middels een spel(er)gecentreerde benadering en zelf oefenvormen te bedenken binnen het kader van de gekozen spelproblemen. Tevens wil ik graag best practice uit mijn lessen met jullie delen. De opbrengst delen we met elkaar en proberen we natuurlijk ook even uit. Centrale vraag: waarom doen we wat we doen?

Sfeerafbeelding Fontys

Workshopleider: Arno Smet, LO docent 2College Durendael

Teaching Games in het MBO

Middels onze (inter)actieve workshop Muurbal trachten wij u inzicht te geven in de invoering van Teaching Games in het MBO op het Koning Willem 1 College. Het centraal stellen van de speler in de ontwikkeling en aanpassing van deze spelvorm zal nadrukkelijk naar voren komen alsmede welke consequenties het hanteren van deze spelvisie voor onze praktijksituatie heeft. De leerling zelf aanpassingen laten bedenken, middels o.a. coachkaarten, om de betrokkenheid te vergroten, maar hem ook inzicht te geven voor zijn toekomstig werkveld, zal een rode draad vormen tijdens deze inspiratiesessie.