Anoek Adank

Achtergrond

Anoek Adank (1980) is docent en onderwijsontwikkelaar binnen de bacheloropleiding leraar Lichamelijke Opvoeding (ALO). Ze is in 2002 afgestudeerd aan de ALO Tilburg en behaalde in 2006 haar master in psychologie en geestelijke gezondheidszorg aan de Universiteit van Tilburg.

Binnen het lectoraat Move to Be onderzoekt ze de invloed van fysieke, sociale en beleidsmatige kenmerken van de gymles op het beweeg- en sedentair gedrag van basisschoolkinderen. De longitudinale studie getiteld ‘Stimuleren van een Actieve Leefstijl door Top gymOnderwijs’ (SALTO-studie) vormt de basis van haar promotieonderzoek aan de Technische Universiteit Eindhoven.

Selectie van publicaties

Adank, A. M., Van Kann, D. H. H., Hoeboer, J. J. A. A., de Vries, S. I., Kremers, S. P. J., & Vos, S. B. (2018). Investigating Motor Competence in Association with Sedentary Behavior and Physical Activity in 7- to 11-Year-Old Children. International Journal of Environmental Research and Public Health, 15(11), [2470]. DOI: 10.3390/ijerph15112470

Adank, A.M., Van Kann, D.H.H., Hoeboer, J. J. A. A., de Vries, S. I., Kremers, S. P. J., & Vos, S. (2017). Kinderen minder laten zitten, is dat de remedie tegen de afname van motorische vaardigheden? Dag van het Sportonderzoek, 9 november 2017, Zwolle, Nederland.

Adank, A., & Borghouts, L.B. (2011). Basisschool in beweging. Tilburg: Fontys sporthogeschool.

Adank, A. (2011). Basisschool in beweging….waar kies jij voor? Lichamelijke opvoeding 7, 43-45.

Adank, A. (2010). School en ouders: invloed op het beweeggedrag is een gezamenlijke klus! Lichamelijke opvoeding 11, 10-13.

Sfeerafbeelding Fontys