Dr. Martin van Dijk

Achtergrond

Martin van Dijk is docent in de bachelor Sportkunde bij Fontys Sporthogeschool. Hij is in september 2015 gepromoveerd aan de Open Universiteit op het onderwerp Fysieke Activiteit, Cognitieve Prestaties en Schoolprestaties van Adolescenten. Daarvoor heeft hij zijn Master in de Bewegingswetenschappen behaald aan de Universiteit Maastricht.

Binnen het onderzoeksteam van het lectoraat Move to Be is hij voornamelijk bezig met onderzoek met de Activ8, een bewegingsmeter die onder andere registreert hoeveel iemand beweegt of juist stil zit.

Selectie van publicaties

Van Dijk, M. L., De Groot, R. H. M., Van Acker, F., Savelberg, H. H. C. M., & Kirschner, P. A. (2014). Active commuting to school, cognitive performance, and academic achievement: an observational study in Dutch adolescents using accelerometers. BMC Public Health, 14, 799. doi: 10.1186/1471-2458-14-799

Van Dijk, M.L., De Groot, R.H.M., Savelberg, H.H.C.M., Van Acker, F., & Kirschner, P.A. (2014). The Association between Objectively measured Physical Activity and Academic Achievement in Dutch Adolescents: Findings from The GOALS Study. Journal of Sport and Exercise Psychology, 36, 460-473. doi: http://dx.doi.org/10.1123/jsep.2014-0014

De Groot, R. H. M., Van Dijk, M. L., & Kirschner, P. A. (2015). Cohort profile of The GOALS Study: A large-scale research of physical activity in Dutch students. British Journal of Educational Technology. (ePub).

Walhout, J., Brand-Gruwel, S., Jarodzka, H., Van Dijk, M., De Groot, R. & Kirschner, P. A. (2015). Learning and navigating in hypertext: Navigational support by hierarchical menu or tag cloud? Computers in Human Behavior, 46, 218-227. doi: 10.1016/j.chb.2015.01.025

    Sfeerafbeelding Fontys