Dr. Menno Slingerland
- Prof. dr. Steven Vos
- Anoek Adank
- Dennis Arts
- Dr. Lia Baars
- Dr. Evelien Backx
- Dr. Lars Borghouts
- Willem Gosens
- Jos Goudsmit
- Kevin Hoes
- Mark Janssen
- Kenny Janssen
- Len Kromkamp
- Maartje Kunen
- Sara Laurijssens
- Dr. Sofie Moresi
- Dr. Joost Oomen
- Dr. Teun Remmers
- Dr. Menno Slingerland
- Dr. Martin van Dijk
- Dr. Karen van Hoye
- Dr. Dave van Kann
- Anneke von Heijden-Brinkman
- Ruben Walravens
- Gwen Weeldenburg
Achtergrond
Menno Slingerland is gepromoveerd aan de Universiteit Maastricht en is docent binnen de bachelor ALO Eindhoven en de master Sport- en Bewegingsonderwijs. Hij ontwikkelt onderwijs(materiaal) en verzorgt diverse modules binnen deze opleidingen.
In zijn onderzoek binnen het lectoraat Move to Be richt Menno zich op beoordelen binnen de lichamelijke opvoeding, professionalisering door leraren LO en op het vormgeven van optimale leeromgevingen om aan te sluiten bij de behoeften van alle leerlingen binnen lessen LO.
Selectie van publicaties
Slingerland, M., Weeldenburg, G., Borghouts, L.B. (2019) Physical Education Teacher Education in the Netherlands. In (Eds.) Macphail, A., Tannehill, D., Avsar, Z. European Physical Education Teacher Education Practices: Initial, Induction, and Professional Development. Meyer & Meyer Sport (UK)
Slingerland, M. (2018) Motiverend Beoordelen in de Praktijk van de LO. Keynote PABO Netwerk Vakbekwaam Bewegingsonderwijs, 14 oktober, Zwolle.
Borghouts, L., Slingerland M., Haerens L. (2016) Assessment quality and practices in secondary PE in the Netherlands. Physical Education and Sport Pedagogy. DOI:10.1080/17408989.2016.1241226
Slingerland, M., Borghouts, L., Jans, L., Weeldenburg, G., van Dokkum, G., Vos, S. B., & Haerens, L. (2017). Development and optimisation of an in-service teacher training programme on motivational assessment in physical education. European Physical Education Review, 23(1), 91-109. DOI: 10.1177/1356336X16639212
Slingerland, M., Haerens, L., Cardon, G., & Borghouts, L. (2014) Differences in perceived competence and physical activity levels during single-gender modified basketball game play in middle school physical education. European Physical Education Review. 20(1), 20-35.
