Gwen Weeldenburg

Achtergrond

Gwen Weeldenburg (1974) is opleidingsdocent en onderwijsontwerper binnen de bachelor ALO en onderzoeker binnen het lectoraat Move to Be van Fontys Sporthogeschool. Gwen is promovendus bij de Technische Universiteit Eindhoven. Haar interesse en onderzoek heeft betrekking op de spel(er)gecentreerde didactiek van spelsporten (game based approach), het motivationeel leerklimaat en beoordelen binnen het vakgebied lichamelijke opvoeding (LO) op school.

Selectie van publicaties

Slingerland, M., & Weeldenburg, G. (2018). Assessment in PETE: The Case of Fontys School of Sports Studies. AIESEP Specialist Seminar, October 18-20, Eindhoven, the Netherlands.

Slingerland, M., & Weeldenburg, G. (2019). Authentic learning tasks and assessment in Physical Education Teacher Education. XII International Conference on formative and shared assessment in education, July 1-3, Segovia, Spain.

Slingerland, M., Weeldenburg, G., & Borghouts, L.B. (2019). Physical Education Teacher Education in the Netherlands. In (Eds.) Macphail, A., Tannehill, D., Avsar, Z. European Physical Education Teacher Education Practices: Initial, Induction, and Professional Development. Meyer & Meyer Sport (UK)

Weeldenburg, G. (2018). Spelgecentreerde modellen: Het spelen van het spel als vertrekpunt van het onderwijs.  Lichamelijke Opvoeding, 7, 7-11.

Weeldenburg, G., & Bronkhorst, A. (2019). Motiverend en pedagogisch klimaat in de sport en het onderwijs. NTG Symposium, 14 juni, Eindhoven, Nederland,

Weeldenburg, G., & Geelen, D. (2018). Het vakdidactische model Spelinzicht: Het ontwerpen van uitdagend spelonderwijs. Lichamelijke Opvoeding, 7, 24-29.

Weeldenburg, G., Borghouts, L., & Slingerland, M. (2018). Toolbox voor een motiverend leerklimaat. Lichamelijke Opvoeding, 4, 6-9.

Weeldenburg, G., Zondag, E., & De Kok, F. (2016, 2017). Spelinzicht: Een speler- en spelgecentreerde didactiek van spelsporten. Nieuwegein, Nederland: Jan Luiting Fonds. 

Weeldenburg, G., Borghouts, L., Slingerland, M., & Vos, S. (2019). Similar but different: Profiling Secondary School Students based on their Perceived Motivational Physical Education Learning Climate. Physical Education and Sport Pedagogy. Submitted for review.

Weeldenburg, G., Borghouts, L., Slingerland, M., & Vos, S. (2019). Through students’ eyes: instructional strategies for a motivating learning climate in secondary school PE. AIESEP World Congress, June 19-22, Garden City, New York (USA). 

Sfeerafbeelding Fontys