Inhoud

In deze minor staan real life cases, gastcolleges, inspirerende werkvormen en vooral veel doen centraal. De minor is opgezet in samenwerking met onze Partners in Education en relevante spelers in het werkveld. Het curriculum sluit dus goed aan op de vraag vanuit de praktijk.

De focus in de minor ligt op de combinatie van moderne ICT-middelen, data en marketing. Zo leer je over:

·         Webanalytics

·         Customer journeys en klantprofielen

·         Key Performance Indicators (KPI)

·         Conversie-optimalisatie

·         Data-analyse, -verrijking en –visualisatie

·         (Web)development en nieuwe digitale tools zoals chatbots en voice-assistants

·         Usability, neuromarketing en design

In de minor Digital Marketing gaan studenten met diverse achtergronden met elkaar aan de slag en van elkaar leren. Gastsprekers zijn eerder regel dan uitzondering. Als student werk je met praktijkvoorbeelden van digital marketingbureaus, webshops, startups en andere grote spelers uit de digital marketingwereld. Daarnaast verwachten we van je dat je externe certificeringen behaalt, zoals Google Analytics. Ook verwachten we dat je buiten de muren van de opleiding gaat kijken bij evenementen of congressen.

Na de minor herken je signalen van de doelgroep door middel van het gebruik van data en zet je tools in om deze op de juiste tijd en plaats te bereiken. Bedrijven kijken uit naar studenten die deze specialistische kennis en vaardigheden kunnen toepassen en de data-driven marketing écht begrijpen.

Toetsing

Digital marketing wordt getoetst door middel van een portfolio waarin je je bewijzen voor de leerdoelen verzamelt en voorziet van reflecties en feedback.

Rooster

De einddatum van deze minor is gelijk aan de laatste lesdag van het semester.