Sprint naar content

Het verhaal van student Abel

"Door deze nieuwe vorm van onderwijs en de bijbehorende manier van toetsen heb ik uiteindelijk besloten om deze opleiding gaan volgen."

Ik ben Abel Grooff. Ik ben 19 jaar oud en ik zit in het eerste jaar van de studie Commerciële Economie in Tilburg. Ik heb de havo afgerond op het NSG Groenewoud in Nijmegen.

Ik ben mezelf gaan oriënteren op verschillende commerciële studies, zowel in als buiten Nijmegen. Hier heb ik ook Commerciële Economie van Fontys in meegenomen. Dit kwam omdat ik deze hogeschool en opleiding had gevonden via een informatiefolder vanuit mijn middelbare school. Op de algemene site van Fontys ben ik vervolgens verschillende economische studies gaan bekijken waarbij ik al vrij snel bij Commerciële Economie in Tilburg terecht kwam. De overgang van het voortgezet onderwijs naar het hbo ging voor mij erg soepel. Ik wist namelijk al heel lang dat ik een studie wilde gaan doen waar economie centraal kwam te staan.

Ik heb voor deze studie gekozen omdat de manier van onderwijs anders is vergeleken met andere studies. Er zijn geen schriftelijke tentamens bijvoorbeeld, wat bij mij nogal aansprak. Door deze nieuwe vorm van onderwijs en de bijbehorende manier van toetsen heb ik uiteindelijk besloten om deze opleiding gaan volgen. Je mag zelf van alles bepalen binnen de studie zoals voor welke opdrachtgever je werkt en welk persoonlijk leerdoel je uitkiest. En daarnaast komen er genoeg interessante onderwerpen aan bod binnen de lessen die wij inspiratiesessies noemen. Het geeft jezelf veel vrijheid en daarnaast geef je voornamelijk zelf richting aan je studie en hoe je alles wilt aanpakken. Je volgt de opleiding dus naar jouw eigen interesses en behoeften. Ik vind deze manier van onderwijs erg onderscheidend en prettig om mee te werken.

Het contact met mede studenten en docenten is erg goed. Je kunt altijd bij elkaar terecht voor het geven en ontvangen van benodigde feedback. Iets waar binnen het onderwijs ook veel aandacht aan wordt besteed. Daarnaast staan de docenten altijd voor je klaar om je te helpen als er iets is, op zowel  school als persoonlijk vlak. Je bent dan ook dagelijks in contact met je docenten.

Als tip wil ik je meegeven goed na te denken over het kiezen van je studie. Wat mij daarbij geholpen heeft, is het doen van de online studiekeuzetest van Fontys. Maar ik zou natuurlijk zeker aanraden om Commerciële Economie bij Fontys Economische Hogeschool in Tilburg te komen studeren. Ik vind de opleiding heel interessant en leuk, echt een aanrader!

Student Abel

Abel studeert Commerciële Economie in Tilburg.