Opbouw
In jaar 2 geef je verder richting aan je leerproces. De eerste helft van het jaar werk je in de veilige omgeving van je opleiding aan vraagstukken (challenges) uit de praktijk, onder begeleiding van een coach. Ondertussen werk je ook aan de persoonlijke leerdoelen die je hebt geformuleerd voor jezelf. Daarbij krijg je voldoende ruimte om je eigen route te bepalen en je te specialiseren.
Voorbeelden van challenges:
- Hoe vertaal je een bedrijfsidentiteit tot een story voor bepaalde doelgroepen?
- Hoe kan een bepaald festival een groen imago uitdragen?
- Hoe kun je offline concurreren met online-activiteiten?
De tweede helft van het jaar (semester 2) doe je een meewerkstage of je volgt een minor (zie jaar 3).
In jaar 4 studeer je af. Je begint het jaar (periode 1) met participeren in cross-overlabs; een multidisciplinaire samenwerking waarbij studenten (van je eigen en van andere opleidingen), docenten en het werkveld op gelijkwaardige basis samenwerken aan complexe maatschappelijke (transitie)vraagstukken. Dit biedt een mooie kans om multidisciplinair samen te werken en je creatieve denkkracht in verschillende sectoren in te zetten.
De rest van het jaar (periode 2, 3 en 4) ga je aan de slag met uitdagende vraagstukken uit de praktijk. Door te werken aan je eigen doelen kun je aantonen dat je beschikt over de juiste competenties om het werkveld in te gaan