Sprint naar content
Zien, horen, ruiken, voelen... Iedere ervaring vertelt je iets. Bij de opleiding Creative Concepts for Communication leer je hoe je alle zintuigen aan kunt spreken om een boodschap over te brengen. Met beeld, met geluid, in de vorm van een event, game of pop-up expo. Jij bedenkt het! Aan de hand van echte projecten ontdek je wat er speelt in de samenleving en hoe je mensen in beweging krijgt. Ga jij mensen raken met jouw verbeeldingskracht?

Over de opleiding

Hier leer je hoe je mensen motiveert en uitdaagt om in beweging te komen. Met film, muziek, games en andere creatieve media. Want wij geloven dat verandering begint met verbeeldingskracht én lef.

Natuurlijk ga je aan de slag met creatieve middelen en werkwijzen. Maar tijdens deze opleiding verdiep jij je ook in de sociaal-maatschappelijke vraagstukken. Plus de menselijke psychologie. Wat drijft iemand? Hoe zet je mensen aan tot actie? En hoe kun je vastgeroest gedrag veranderen? Je leert onder andere hoe je organisaties hierbij kunt ondersteunen. Maar ook hoe je jouw zelfbedachte creatieve concept betaalbaar maakt en in de markt zet.

 

Als student Communicatie-CCC bij Fontys in Tilburg...

  • ontdek je hoe je jouw creativiteit, lef en verbeeldingskracht inzet om de tofste creatieve concepten te ontwikkelen;
  • help je verschillende opdrachtgevers met vraagstukken die ertoe doen;
  • krijg je alle ruimte om te zijn wie je bent. Als student, maar ook als mens;
  • heb je toegang tot de beste faciliteiten. Wat denk je van een beeld- en geluidstudio, green screen en eersteklas opnameapparatuur?

Annie’s kinderboek maakt homoseksualiteit bespreekbaar.

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

En je ontwikkelt…

  • persoonlijke vaardigheden. Zoals samenwerken, experimenteren, ‘anders’ durven denken, staan waar jij voor staat, anderen overtuigen van je mening, en omgaan met feedback;
  • inzicht in mensen en de wereld waarin we leven. Je leert over communicatie, ethiek en filosofie, mediapsychologie en consumentengedrag, verandermanagement;
  • onmisbare zakelijke kwaliteiten. Zoals plannen, organiseren, onderhandelen en overtuigen.
 

Placeholder for Fontys video
Communicatie - Creative Concepts for Communication: Verandering begint bij jou.

 
 
 

Studie in cijfers

 
 
 
Deze opleiding
Landelijk gemiddelde
Tevredenheid
 
3,7 gemiddeld, 488 respondenten
3,6 gemiddeld, 3581 respondenten
Aantal eerstejaars
 
211
125
Door naar het tweede jaar
 
74%
73%
Diploma gehaald
 
Deze opleiding 44%
46%
 
HBO-bachelor of hoger 49%
52%
Doorstuderen
 
15%
16%
Arbeidsmarkt
 
-
werk op niveau
85%
werkloos
4%
van de werkende afgestudeerden
Bron: Studie in Cijfers Laatst bijgewerkt op 05-07-2023
sk123-logo-full