Ben jij geïnteresseerd in de verhalen van organisaties, merken en bedrijven? Alles wat zij doen, vertelt een verhaal. Tijdens de opleiding Communicatie leer jij die verhalen te maken: van een volledige huisstijl tot online content en van een reclamecampagne tot een flyer.

Over de opleiding

Het communicatievak is divers, uitdagend en altijd in beweging. Je probeert steeds op nieuwe manieren met mensen in gesprek te komen. Je leert mensen te verleiden, te informeren en aan je te binden. Hoe zet jij samen met organisaties met jouw frisse ideeën een verandering in gang? Alleen met scherp inzicht en grote verbeeldingskracht krijg je het juiste concept en de juiste content via het juiste kanaal bij je doelgroep. 

Waarom de opleiding Communicatie?

  • Je kunt alle kanten op en ontdekt alle facetten van het vak tijdens je studie.
  • Kies de afstudeerrichting Advertising wanneer je wilt werken in de reclamewereld.
  • Vanaf dag één werk je aan de verhalen van echte opdrachtgevers!
  • We dagen je uit een originele blik te ontwikkelen.

 

Wat ga je leren?

De wereld verandert. Dit vraagt om nieuwe ideeën en oplossingen. Je hebt de passie en het lef om in andere richtingen te denken. Je houdt er van om je ideeën te realiseren. Dit leer je bij Communicatie in Eindhoven. Bij ons leer je het vak, maar je leert vooral je eigen kracht ontdekken en je talenten vorm te geven. 

  • Vaardigheden, zoals: schrijven, samenwerken, presenteren, onderzoeken, creatief en kritisch denken.
  • Kennisvakken, zoals: communicatietheorie, media, marketingcommunicatie, sociale psychologie.
  • Praktijkopdrachten, zoals: mediaplan maken en creatieve campagne ontwikkelen en uitvoeren.
  • Een goede mix tussen les, werkcolleges, projectwerk en zelfstudie.
 
afspelen

Roy Boateng, eerstejaars student, opleiding Communicatie Eindhoven

"Al in het eerste jaar ga je samen aan de slag voor echte opdrachtgevers. Alles wat je leert in de kennislessen pas je direct toe in de praktijk."

 

Hoe ziet je week eruit?

In vier periodes van 10 weken leer je de belangrijkste onderdelen van het communicatievak kennen. Je krijgt een combinatie van kennisvakken, vaardigheidstrainingen en praktijkopdrachten (individueel en in groepsverband). De hoofdthema’s in het eerste jaar zijn: Media, Branding en Activatie, Reputatie en Relatie, Content en Creatie.  

 
 

Studie in cijfers

 
 
 
Deze opleiding
Landelijk
Tevredenheid
 
3,8 gemiddeld, 248 respondenten
3,7 gemiddeld, 3722 respondenten
Aantal eerstejaars
 
198
140
Lesuren per week
 
18-24
18-24
Door naar het tweede jaar
 
68%
64%
Diploma gehaald
 
Deze opleiding 45%
43%
 
HBO-bachelor of hoger 49%
48%
Doorstuderen
 
15%
13%
Arbeidsmarkt
 
-
werk op niveau
85%
werkloos
7%
van de werkende afgestudeerden
Bron: Studie in Cijfers Laatst bijgewerkt op 19-09-2019
sk123-logo-full