Malou loopt stage in Vietnam!

Sfeerafbeelding Fontys

Malou loopt stage in Vietnam!

Momenteel zit ik het tweede jaar van de opleiding Mens en Techniek, richting Orthopedische Schoentechnologie. Hiervoor loop ik een stage van negen weken bij een school/project genaamd 'These shoes are made for walking'. Fontys werkt samen met dit project dat mede is opgezet door Fred Holtkamp, docent bij Fontys Paramedisch.
De studenten op deze school komen uit verschillende landen van zuidoost Aziƫ. Zij hebben de kans gekregen om hier te gaan studeren zodat ze in hun eigen land mensen kunnen helpen met orthopedisch schoeisel.
Het is erg bijzonder om op deze school stage te mogen lopen met verschillende culturen. Ik leer er heel veel van. Ook hebben hier de cliƫnten aandoeningen die je in Nederland amper of niet ziet.
Binnen de opleiding gebruiken ze ook andere materialen dan wij in Nederland gewend zijn. Hier hebben ze minder materialen, dit is voor mij een uitdaging om hier mee aan de slag te gaan. Tijdens deze stage wil ik ook alle kansen aanpakken, ik heb bijvoorbeeld mee mogen kijken met twee amputatie operaties en aankomende week mag ik mee naar een lepradorp.
Mocht je de kans hebben om in het buitenland stage te gaan lopen, zeg ik: doen!