Sprint naar content

Connor Hoeks over de opleiding Toegepaste Wiskunde

Ik heb voor deze opleiding gekozen omdat ik iets met wiskunde wilde doen. Ik heb open dagen bezocht en merkte dat deze opleiding een zeer heldere structuur bood. Zo heb je vaak eerst een hoorcollege en daarna een werkcollege waarin je werkt aan de gegeven opdrachten en vragen kunt stellen.

De onderscheidende factor van deze opleiding is het directe contact met de docenten. Ze zijn vaak te vinden op de docenten werkplek en staan altijd open om te helpen. Behalve vakinhoudelijk, bevat de opleiding ook een stukje professionaliseren. Ook werken we met diverse programma's zoals matlab, python en AIMSS. Als je die onder die knie hebt, maken die het werken een stuk makkelijker. Je hebt er echter geen voorkennis van nodig.

Mijn ervaring met de deze opleiding is goed. Ik kwam van het mbo, dus de structuur was wel wennen. De lesindeling is fijn, er is altijd ruimte naast de lessen om docenten om hulp te vragen.

Ik vind het een groot voordeel dat je vijf leerlijnen hebt waarin je werkt, dus je kunt je duidelijk focussen op deze lijnen (red. Engineering, Data Analysis, Operations Research in de logistiek, project en professionaliseren). Verder is er ruimte om op school veel (huis)werk gedaan te krijgen.

Ik ben via een hele lange weg bij deze opleiding terecht gekomen. Ik ben na mijn vmbo-t naar de sportacademie gegaan. Na een half jaar kwam ik erachter dat dat niks voor mij was. Vervolgens ben ik begonnen met de opleiding onderwijsassistent. Hierbij heb ik stage gelopen op verschillende middelbare scholen en kwam erachter dat wiskunde mij trekt. Toen was het voor mij de keuze tussen wiskunde docent en de opleiding Toegepaste Wiskunde. Uiteindelijk toch de keuze gemaakt voor Toegepaste Wiskunde. Overigens komen veel medestudenten rechtstreeks van de middelbare school hoor.

Foto Connor