Sprint naar content
Jouw ideeën kunnen de wereld een stukje mooier maken. Maar, dan moet je wel weten hoe je ze in de markt zet. Binnen de opleiding Creative Marketing Concepts leer je hoe markten werken en waar kansen liggen voor nieuwe ideeën, producten en diensten. Je ontwikkelt een sterke theoretische basis, gaat in teams aan de slag met creatieve opdrachten voor betekenisvolle merken, én je werkt ook aan jezelf. Wat zijn jouw ideeën voor de wereld van morgen?

Over de opleiding

Bij de hbo-opleiding Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts (CE-CMC) leer je marketingconcepten ontwikkelen waarmee organisaties - van groot tot klein en van commercieel tot goede doelen - een verschil kunnen maken.

Tijdens je opleiding combineer je een stevige theoretische basis met praktijkgericht werken. Je werkt in teams aan cases – die direct uit de praktijk komen - onder begeleiding van ervaren docenten. Daarnaast werk je elke week een dag aan je persoonlijke en professionele ontwikkeling. Zo bouw jij mee aan de economie van de toekomst; de creatieve economie.

Waarom Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts bij Fontys in Tilburg?

  • Je ontwikkelt je strategische, commerciële en creatieve talenten en je leert hoe je die optimaal kunt inzetten.
  • Je leert (creatieve) marketingconcepten ontwikkelen en vermarkten voor verschillende soorten organisaties.
  • Je werkt samen met andere studenten, docenten en het werkveld multidisciplinair samen aan cases uit de praktijk.
  • Je combineert een stevige theoretische basis met praktijkgericht werken.
  • Je leert hoe je als creatieve, strategische commercieel econoom kunt bijdragen aan een vitale, duurzame en inclusieve samenleving.
 

Wat ga je leren?

Tijdens de opleiding Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts leer je duurzame strategieën en creatieve concepten ontwikkelen op het gebied van marketing. Je combineert algemene kennis over de (creatieve) economie met vakkennis op het gebied van (online)marketing en commercie. Hoe verder je in de opleiding komt, hoe verder jij je specialiseert. De opleiding kent vier pijlers:

  • Cases: Tijdens je hele opleiding werk je in teams aan cases, ofwel vraagstukken van opdrachtgevers uit verschillende sectoren. Je vertaalt alle kennis die je opdoet in concrete creatieve beroepsproducten.
  • Tools: Bij Tools werk je aan je skills via vakken als (online)marketing, (duurzame) marketingstrategie, (online en offline) trends in marketing, finance, recht, concepting, design thinking, projectmanagement, mediadesign, business English, ethiek, creatief denken, economie, branding en maatschappelijke impact.
  • Personality: Jouw persoonlijke ontwikkeling nemen we heel serieus; we helpen je bij het ontwikkelen van vaardigheden als doorzetten, veerkracht tonen, samenwerken, communiceren, feedback geven/krijgen, reflecteren en keuzes maken. We vinden het belangrijk dat je een eigen visie ontwikkelt.
  • Work: Je werkt vanaf het begin van je studie één dag per week bij een organisatie uit het werkveld. Zo ontdek je alle mogelijkheden van je toekomstige vak.
 

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Kijk hoe Thomas impact creëert met zijn creatieve werk

Thomas, student Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts
 

Hoe ziet je week eruit?

De opleiding CE - CMC staat in het teken van mooie praktijkcases, nauwe samenwerking met het werkveld, afwisseling en creativiteit en uiteraard ook hard werken. Het ene moment werk je aan praktijkcases, het andere moment krijg je handvatten aangereikt in de vorm van Tools. Ook werk je een dag per week aan je persoonlijke ontwikkeling (Personality) en pas je alles wat je leert toe tijdens écht werk in de creatieve economie.

 
 

Studie in cijfers

 
 
 
Deze opleiding
Landelijk gemiddelde
Tevredenheid
 
3,8 gemiddeld, 454 respondenten
3,6 gemiddeld, 5742 respondenten
Aantal eerstejaars
 
363
228
Door naar het tweede jaar
 
67%
69%
Diploma gehaald
 
Deze opleiding 37%
42%
 
HBO-bachelor of hoger 43%
47%
Doorstuderen
 
13%
18%
Arbeidsmarkt
 
-
werk op niveau
84%
werkloos
3%
van de werkende afgestudeerden
Bron: Studie in Cijfers Laatst bijgewerkt op 05-07-2023
sk123-logo-full