Publicaties
Programma Studiesucces Fontys (2021). Samen het verschil maken. De belangrijkste inzichten en ervaringen in effectief werken aan studiesucces. Fontys
Meens, E.E.M. (2020). Een leven lang kiezen. Het coachen van loopbaan- en levenskeuzes. Amsterdam: Boom uitgevers
Maklu.van Gorp, S., Houtkamp, R., & Meens, E. (2014). KompASS voor studiesucces.: Wegwijzer voor begeleiders en docenten van studenten met autisme
(Vol. 13).
Bodewes, D., & Meens, E.E.M. (2022).Motivatie en nieuwsgierigheid. Een bekende maar nog oppervlakkig begrepen relatie. Tijdschrift Positieve Psychologie, 4, 18-24.
Meens, E.E.M., Diwan, K., Reitz, A.K., Meyers, C., & Bakx, A.W.E.A. (2022). Professionele identiteitsontwikkeling bij pabo-studenten. Onderwijstijd, 3, 25-31.
[ME1]Onder de titel link naar de pdf zetten
Meens, E.E.M., & Dijkstra, A., (2021). Verdiepingsdocument Studentsucces behorende bij Verkenningsrapport HEO met regie naar verantwoordelijkheid 2021. Vereniging Hogescholen.
Meens, E.E.M. (2021). Aan het roer. Hoe keuzes jouw levenspad bepalen. Loopbaanvisie, 2, 6-11.
Meens, E.E.M. (2020). Ode aan de imperfectie. Coachlink magazine, 14, 60-63.
Meens, E.E.M., Meulenbroeks, N., & Speetjens, J.E.F. (2020). De zelfsturende student in het hoger onderwijs. Zorgbreed 17 (4), 26-31.
Meens, E.EM., & Bakx, A.W.E.A. (2019). Studie(keuze)motieven van pabostudenten: “Ik heb altijd al juf willen worden.” Onderzoek van Onderwijs, 2, 4-10.
Meens, E.E.M. (2019). Motivatie, studiekeuze, studiesucces: Passende studiekeuzes maken en studiesucces behalen in het eerste jaar van het hbo. Zorgbreed, 2, 26-29.
Meens, E.E.M. (2019). Motivatie en welbevinden van jongvolwassenen tijdens hun studieloopbaan in het hbo. Tijdschrift Positieve Psychologie, 1, 20-26.
Meens, E.E.M. (2019). Motivatie en keuzes: een kwestie van verwachtingen. Loopbaanvisie, 2, 68-72.
Meens, E.E.M. (2018). De motivatie van aankomende studenten. Waarom de een de juiste studie kiest en de ander niet. TH&MA, 4, 17-20.
The development and validation of an Interest and Skill inventory on Educational Choices (ISEC). European Journal of Personality Assessment.
Meens, E.E.M., Bakx, A.W.E.A, Mulder, J. & Denissen J.J.A. (2019).
Student teachers’ motives for participating in the teacher training program: a qualitative comparison between continuing students and switch students. European Journal of Teacher Education, 1-25.
Meens, E. E., & Bakx, A. W. (2019).
The association of motivation and identity with students’ achievement in higher education. Learning and Individual Differences, 64, 54-70.
Meens, E.E.M., Bakx, A.W.E.A., Klimstra, T.A., & Denissen J.J.A. (2018).
Indien je geen toegang hebt tot het artikel, kun je een pdf opvragen bij Evelyne Meens.