Onderzoek: Motivatie, studiekeuze en studiesucces
Publicaties in de media n.a.v. het proefschrift:
Interview met Bron (April, 2019)
Open dagen moeten realistischer worden
Interview with Bron (January, 2019)
‘Afstudeerscriptie is frustrerend, dat is juist goed’
Whitepaper Edumundo (March 2019)
Motivatie en studiesucces
TXTRadio (October, 2018)
Geluidsopname verdediging proefschrift d.d. 12 okt 2018
Innovation Origins (October, 2018)
Veel uitval onder startende hbo'ers door slechte voorbereiding
Interview Univers (October, 2018)
Foute studiekeuzes: niet voorkomen maar genezen
Interview Bron (October, 2018.
Studiesucces: pas in de realiteit valt het kwartje
Interview HvanA (October, 2018)
Motivatie vooraf zegt niets over je studiesucces
Interview Bron (January, 2018)
Eerstejaars die zich thuis voelen, haken minder snel af
Aan proefschrift verbonden publicaties:
The development and validation of an Interest and Skill inventory on Educational Choices (ISEC). European Journal of Personality Assessment. Meens, E.E.M., Bakx, A.W.E.A, Mulder, J. & Denissen J.J.A. (in press).
Student teachers’ motives for participating in the teacher training program: a qualitative comparison between continuing students and switch students. European Journal of Teacher Education, 1-25. Meens, E. E., & Bakx, A. W. (2019).
The association of motivation and identity with students’ achievement in higher education. Learning and Individual Differences, 64, 54-70. Meens, E.E.M., Bakx, A.W.E.A., Klimstra, T.A., & Denissen J.J.A. (2018).
The association between students’ academic need satisfaction and their motivation: the longitudinal change and stability of motivational profiles during a transition. Meens, E.E.M., Bakx, A.W.E.A, & Denissen J.J.A. (submitted).
Indien je geen toegang hebt tot het artikel, kun je een pdf opvragen bij Evelyne Meens.
Over Evelyne Meens
Evelyne Meens (1977, Heerlen) ging na het gymnasium Bedrijfseconomie studeren in Maastricht, waar ze afstudeerde in organisatiewetenschappen. Ze werkte zes jaar in recruitment, waar ze jonge mensen naar een baan leidde. Ze slaagde cum laude voor de studie Psychologie aan de Twente University, waarna ze aan de slag ging als docent bij Fontys Hogescholen, gecombineerd met de functie van studiekeuzeadviseur, en later beleidsadviseur. Het project Studiekeuzecheck deed haar besluiten om te gaan promoveren. Ze startte haar promotietraject bij het departement Ontwikkelingspsychologie aan Tilburg University. Momenteel werkt ze als beleidsadviseur & onderzoeker. studie(keuze)succes aan Fontys Hogescholen. Meer informatie vind je op haar website.