Aan de slag met SEO

Hoe kun je nu concrete stappen gaan maken met SEO? Uiteraard heeft de ene web-redacteur meer ervaring met SEO dan de ander, maar het is wel belangrijk dat SEO binnen de gehele organisatie op dezelfde manier wordt benaderd. En SEO is meer dan de SEO eigenschappen vullen in XC. Daarom is er een SEO-checklist ontwikkelt.

Download de SEO-checklist

In deze checklist staan de concrete stappen (beknopt) beschreven. Je kunt hiermee elke pagina van je instituut nalopen. We raden aan om hiervan een excel sheet bij te houden, zodat je weet wat je wanneer gedaan hebt. Ook kun je hierin de gemiddelde ranking per pagina bijhouden, zodat je weet of wat je gedaan hebt effect heeft. Wil je hier graag ondersteuning bij, neem dan contact op met Anne.

SEO is een doorlopend proces, probeer daarom elke week 1 a 2 uur in te plannen voor SEO. Voor het bijhouden en evalueren van de gemiddelde rankings van je instituut raden we aan om dit ongeveer 4 keer per jaar te doen (per kwartaal). Zo kun je na verloop van tijd trends herkennen en ingrijpen als de cijfers er niet goed voor staan.

De gemiddelde ranking vind je in Google Analytics:

Acquisitie > Search Console > Bestemmingspagina

Sfeerafbeelding Fontys