Assertiviteit

Heb je moeite met het opkomen voor jezelf? Durf je geen gesprek te beginnen, initiatief te tonen, kritiek te geven of te ontvangen? Vind je het lastig om ’nee’ te zeggen of ben je bang je mening te geven in een groep? Als je één van deze thema’s herkent, is de training assertiviteit misschien wat voor jou.  

Doel   

Dat je leert op een respectvolle (voor jezelf en de ander) manier voor jezelf op te komen. 

Methodieken    

  • Verduidelijking van probleemsituaties   
  • Directe feedback van trainer en medestudenten op functioneren binnen de training
  • Rollenspellen   
  • Zelfobservatie   
  • Omzetten van irreële, negatieve gedachten in reële- en helpende gedachten   
  • Ontspannings- en meditatieoefeningen   
  • Huiswerkopdrachten

Praktische informatie   

  • Een training bestaat uit 5 bijeenkomsten  
  • Een trainingsgroep bestaat uit minimaal 6 en maximaal 8 studenten
  • De training is gratis

Trainingen Eindhoven

  • Trainer: Lies Leijs
  • Data: dinsdag 10,17 en 24 september en 8 en 22 oktober 2019
  • Data: dinsdag 11 en 18 februari en 3, 24 en 31 maart 2020
  • Tijd: 13:00 tot 15:00 uur
  • Locatie: Rachelsmolen, gebouw R1 0.93 (m.u.v. 8 oktober)

Trainingen Tilburg 

  • Trainer: Jos Hamers
  • Data: woensdag 30 oktober en 6, 13, 20 en 27 november 2019
  • Data: woensdag 22 en 29 januari en 5, 12 en 19 februari 2020
  • Data: woensdag 18 en 25 maart en 1, 8 en 15 april 2020
  • Data: woensdag 20 en 27 mei en 3,10 en 17 juni 2020
  • Tijd: 13.00 - 16.00 uur
  • Locatie: Campus Stappegoor, gebouw P1 C0.19

Aanmelden   

Om je definitief te kunnen inschrijven en een inschatting te kunnen maken of deze training voor jou de meest geschikte is, vragen wij je een korte motivatie te schrijven. Je motivatie van deelname kun je via mail aan de trainer sturen. Je krijgt daarna zo spoedig mogelijk van de trainer een reactie op je Fontys emailadres.

Je kunt hierbij de volgende vragen als richtlijn gebruiken: 

  • Wat maakt dat je zou willen deelnemen aan deze training? 
  • Wat heb je zelf tot op heden aan je situatie gedaan? En wat was het resultaat daarvan? 
  • Wat verwacht je van deelname aan deze training? 
  • Waaraan zou je tijdens deze training willen werken, wat zou je willen verbeteren of veranderen?
  • Wat vind je zelf nog van belang dat aan je motivatie kan worden toegevoegd? 

Vergeet niet je naam, opleiding, studentnummer, telefoonnummer, de naam en locatie van jouw voorkeur van de training in de mail te zetten.