Mindfull of Mindful?

Sfeerafbeelding Fontys

Een zekere mate van stress hoort bij het leven en is op zich niet ongezond. Veel mensen functioneren zelfs beter als zij enigszins onder druk staan. Als de stress echter tè sterk wordt en we last krijgen van voortdurende spanningen kunnen we ons afvragen of we nog wel goed bezig zijn.

Door mindfulnessoefeningen kun je leren om IN het moment te zijn. Word je afgeleid van wat je NU wilt doen? Houdt het verleden je in zijn greep? Baart de toekomst je zorgen? Veel stress wordt veroorzaakt door gedachten over het verleden of over de toekomst. In deze training leer je deze gedachten los te laten. Ook leer je om met mildheid naar jezelf te kijken. De stress die je jezelf oplegt wordt hierdoor minder.

Doel  

  • Effectiever hanteren van stressvolle situaties
  • Beter omgaan met eigen grenzen en effectiever communiceren
  • Succesvol toepassen wat je geleerd hebt in je dagelijks leven

Methodieken

  • Gedachten leren loslaten met behulp van meditatie en bewegingsoefeningen.
  • Leren om met mildheid naar jezelf te kijken.
  • Evaluatie van je ervaringen met de trainer en de medestudenten.
  • Zelfobservatie
  • Automatische reacties herkennen.
  • Bewust worden en respecteren van grenzen.
  • Stress herkennen
  • Acceptatie en de keuze om in actie te komen.
  • Huiswerkopdrachten

Praktische informatie

  • Een training bestaat uit 5 bijeenkomsten.
  • Een trainingsgroep bestaat uit minimaal 6 en maximaal 12 studenten.
  • De training is gratis.

Trainingen Eindhoven

  • Trainer: Nannie Beernink en Monique Kampmann
  • Data: Dinsdag 3, 10 en 17 december 2019 en 7 en 14 januari 2020
  • Data: Dinsdag 12, 19 en 26 mei en 9 en 16 juni 2020
  • Tijd: 15.30 - 17.30 uur
  • Locatie: Rachelsmolen, gebouw R1 0.93

Trainingen Tilburg

  • Trainer: Esther de Graaf
  • Data: vrijdag 25 oktober en 1, 8, 15 en 22 november 2019
  • Tijd: 09.30 tot 11.00 uur
  • Data: woensdag 11, 18 en 25 maart en 1 en 8 april 2020
  • Tijd: 15.30 tot 17.30 uur
  • Locatie: Tilburg, gebouw P1, lokaal C 0.19

Aanmelden

Om je definitief te kunnen inschrijven en een inschatting te kunnen maken of deze training voor jou de meest geschikte is, vragen wij je een korte motivatie te schrijven. Je motivatie van deelname kun je via mail aan de trainer sturen. Je krijgt daarna zo spoedig mogelijk van de trainer een reactie op je Fontys emailadres. Je kunt hierbij de volgende vragen als richtlijn gebruiken:

  • Wat maakt dat je zou willen deelnemen aan deze training?
  • Wat heb je zelf tot op heden aan je situatie gedaan?
  • En wat was het resultaat daarvan?
  • Wat verwacht je van deelname aan deze training?
  • Waaraan zou je tijdens deze training willen werken, wat zou je willen verbeteren of veranderen?
  • Wat vind je zelf nog van belang dat aan je motivatie kan worden toegevoegd?
Vergeet niet je naam, opleiding, studentnummer, telefoonnummer, de naam en locatie van jouw voorkeur van de training in de mail te zetten.